کد خبر: ۵۴۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

هواپیمایی لبنان: انتقال سلاح از ایران برای حزب الله صحت ندارد

شرکت فارس قشم ایرلاین یک شرکت هواپیمایی ایرانی است که پیشتر در پی دو درخواست اداره کل هواپیمایی لبنان، دو پرواز را میان فرودگاه‌های تهران- دمشق- بیروت و دوحه انجام داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
هواپیمایی لبنان با صدور بیانیه‌ای خبر مربوط به انتقال سلاح برای حزب الله از طریق فرودگاه بیروت را رد کرده در مقابل وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست از سفر به لبنان بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری النشره لبنان، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا در سفر به لبنان تجدید نظر کرده و از حضور در این کشور به ویژه در مناطق مرزی نزدیک به سوریه بپرهیزند. چرا که درگیری‌های مسلحانه و مبارزه با تروریسم در آن ادامه دارد.

این بیانیه همچنین از شهروندان آمریکا خواسته است از حضور در مرزهای جنوبی نیز پرهیز کنند، چرا که احتمال وقوع درگیری‌های مسلحانه در آنجا وجود دارد. اردوگاه های آوارگان دیگر منطقه‌ای است که آمریکایی‌ها از حضور در آن منع شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید که گروه‌های تروریستی به برنامه‌ریزی خود برای انجام حملات مختلف جهت هدف قرار دادن مواضع گردشگری و مراکز حمل و نقل عمومی و مراکز خرید در لبنان ادامه می‌دهند.

انتشار این خبر نگرانی‌ها در رابطه با چراغ سبز آمریکا به تروریست‌ها برای ایجاد ناآرامی در لبنان را افزایش داده است. آمریکا و اروپا از مدتها پیش مخالف انتقال درگیری‌ها به لبنان بودند، چرا که این درگیری‌ها را غیر قابل کنترل می‌دانستند.

تکذیب خبر فاکس نیوز در مورد انتقال سلاح از ایران به لبنان

شبکه الجدید لبنان در واکنش به ادعای شبکه‌ آمریکایی فاکس نیوز مبنی بر ارسال سلاح‌های ایرانی برای حزب‌الله از طریق فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» با ارائه لیست پروازها در تاریخ‌هایی مشخص اعلام کرد که این ادعا کاملا کذب است.

هفته جاری فاکس نیوز مدعی شد یک شرکت هواپیمایی ایرانی از طریق فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری لبنان برای حزب‌الله سلاح فرستاده است.

بیانیه اداره کل هواپیمایی لبنان در تکذیب این خبر به قرار زیر است:‌ عطف به گزارش شبکه آمریکاییفاکس نیوز مبنی بر اینکه یک شرکت ایرانی به نام فارس قشم ایرلاین اقدام به قاچاق سلاح به فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت کرده است. اداره کل هواپیمایی لبنان توضیحات زیر را اعلام می‌کند:

شرکت فارس قشم ایرلاین یک شرکت هواپیمایی ایرانی است که پیشتر در پی دو درخواست اداره کل هواپیمایی لبنان، دو پرواز را میان فرودگاه‌های تهران- دمشق- بیروت و دوحه انجام داده است.

پرواز اول:

**تهران-دمشق-بیروت در تاریخ 9/7/2017

هواپیمایی شرکت مذکور از نوع « B-747» در حالی که خالی بود در فرودگاه رفیق الحریری به زمین نشست.

** بیروت –دوحه در تاریخ 10/7/2018

هواپیما در حالی که بار «دام» داشت، پس از موافقت هواپیمایی قطر با این بار، از فرودگاه بلند شد.

پرواز دوم:

**تهران- بیروت در تاریخ 2/8/2018

هواپیمای شرکت مذکور از نوع « B-747» در فرودگاه رفیق الحریری به زمین نشست و باری به همراه نداشت

**بیروت-دوحه در تاریخ 3/8/2018

هواپیما در حالی که بار «دام» داشت، پس از موافقت هواپیمایی قطر با این بار، از فرودگاه بلند شد.

شبکه الجدید در پایان گزارش خود تاکید کرده که با توجه به اطلاعات داده شده، هواپیمایی لبنان ادعاهای شبکه فاکس نیوز را قویا تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها می‌خواهد قبل از انتشار هر خبری درباره فرودگاه از صحت‌ آن مطمئن شوند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین