کد خبر: ۵۴۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

بیشترین گل‌ خانه‌های ایرانی از کجا تغذیه می‌شود؟

دبیر برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مازندران در آمل از رتبه نخست این استان در تولید گل‌های آپارتمانی در کشور خبر داد و گفت: استان مازندران در تولید گل و گیاه آپارتمانی و گیاهان شاخ و برگ بریده تولید اول را در کشور دارد که به حمایت بیشتر مسئولان نیازمند است.
آفتاب‌‌نیوز :
الیاس لاریجانی در حاشیه برگزاری جشنواره ملی گل و گیاه مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره ملی گل و گیاه مازندران در آمل با حضور 15 شهر از 6 استان کشور و با 139 غرفه در این شهرستان در حال برگزاری است. در این نمایشگاه، تولیدکنندگان گل و گیاه و صنایع وابسته، گلدان های سنگی و پلاستیکی و ماشین آلاتی که برای مصرف گل و گیاه وجود دارد برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

دبیر برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مازندران در آمل با بیان اینکه تلاش کردیم تا از تولیداتی که به روز در جهان و داخل کشور مصرف می‌شود برای نمایش استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: بیش از 100ها گونه کاکتوس، بنفشه آفریقایی و بیش از 100 نوع گیاهان آپارتمانی در این جشنواره وجود دارد که همه از تولیدات داخل کشور است.

لاریجانی تصریح کرد: اگر بتوانیم کشور هدف و نوع سلیقه مصرف مشتریان را در آن کشورها شناسایی کرده و بر اساس آن تولید انبوه ورت بگیرد، می‌توانیم صادرات موفقی داشته باشیم. مازندران از نظر کیفیت برای صادرات گل و گیاه از آمادگی خوبی برخوردار است اما باید در کمیت و تداوم آن تلاش کرد تا قابلیت صادر شدن پیدا کند.

دبیر جشنواره ملی گل و گیاه مازندران در آمل اظهار کرد: پنجمین دوره نمایشگاه گل و گیاه مازندران که به میزبانی شهرستان آمل برگزار می‌شود از تاریخ ۱۲ تا 17 شهریور  همه روزه از ساعت 16 تا 23 پذیرای علاقمندان در محل دائمی نمایشگاه های آمل است.

پیش از این یک تولیدکننده گل و گیاه در مازندران گفته بود: هماهنگ نبودن در صادرات و واردات بی رویه که عموما بخش بیشتر آن قاچاق بوده کل تولیدکنندگان استان را در تولید گیاه جدید و توزیع در بازار دچار دردسر کرده است.

محمد رضا عباسپور، ساکن روستای "وازیک" از بخش مرکزی محمودآباد و فعال در تولید گل و گیاه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرده بود: دغدغه مهم ما تولیدکنندگان گل و گیاه، پراکندگی صدور مجوز و سلیقه گرایی در صدور مجوز توسط جهاد کشاورزی در دوره های قبل بوده است. سلیقه گرایی در صدور مجوزها باعث ایجاد مراکز متعددی برای صدور پروانه شده که برای تولیدکنندگان دردسرهای زیادی به وجود آورده است.

این تولیدکننده گل و گیاه خاطرنشان کرد: در مازندران بیشتر گل های شاخه بریده پرورش پیدا می‌کرد اما در ۴ تا ۵ سال به دلیل مقرون به صرفه بودن پرورش گل های گلدانی و آپارتمانی این نوع گیاهان رواج بیشتری پیدا کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین