کد خبر: ۵۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

متهم اصلی فاجعه پنچاک‎سیلات مرد شماره 2 کمیته المپیک می‌شود؟

کمیته ملی المپیک در نظر دارد با اصلاح اساسنامه خود شرایطی را فراهم کند که شهنازی از این سمت رفته و فردی که این روزها متهم اصلی موضوع پنچاک‎سیلات است به جای او زمام‎دار امور شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 بازی‎های آسیایی 2018 در حالی به اتمام رسید که در حاشیه برگزاری این رقابت‎ها موضوع عدم حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک -به عنوان عنصر اصلی اجرایی این نهاد- کنار کاروان کشورمان ملموس بود.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک مدت زمان زیادی است که با مشکلات دست و پنجه نرم می‎کند .همین مسائل باعث شده که نتواند کاروان‎ کشورمان را در بازی‎های آسیایی 2018 هم همراهی کند. او شاید تنها دبیرکل در میان تمام دبیرکل های کشورهای آسیایی بود که در کنار کاروان کشورش حضور فعال نداشت.

   از سوی دیگر به نظر می رسد شهنازی در انتخابات مجمع آن گزینه اصلی برای دبیرکلی تشکیلات صالحی امیری نبود و حالا هم بحث این است که خیلی در تصمیمات اساسی به بازی گرفته نمی شود.

از راه‎روهای کمیته ملی المپیک شنیده می‎شود که صالحی امیری از این مشکلات شهنازی رضایت ندارد. این بدیهی است که ریاست در کمیته المپیک باید یک مسئولیت تشریفاتی باشد و دبیرکل همه کارها را انجام دهد اما حالا ماجرا به دلیل مشکلات شهنازی برعکس شده است.  به همین دلیل رئیس هم به ناچار در تلاش برای محدود کردن اختیارات دبیرکل است.

حالا جدیدترین خبر از کمیته المپیک این است که  هیات اجرایی و در راس آنها صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک بنا دارد با اصلاح اساسنامه فعلی، سمت دبیرکلی را از حالت انتخابی به انتصابی بدل کنند.

البته چنین تغییراتی به این سادگی هم نیست و باید ابتدا مجمع عمومی برگزار شود و تغییرات رای بیاورد و بعد این تغییرات در بالاترین سطح به تصویب هیات وزیران و همچنین به تائید کمیته بین المللی المپیک برسد. با این وجود انها این مسیر را آغاز کرده اند. البته که حتی اگر خواهان چنین تغییری شوند، این چارت دبیرکل انتصابی با اساسنامه تیپ کمیته بین المللی المپیک در تناقض است چون بر خلاف فیفا، در اساسنامه کمیته المپیک، دبیرکل ها مناصب انتخابی از سوی مجمع هستند، نه هیات رئیسه! با این وجود در صورت رسیدن به این تغییرات، صالحی امیری گامی بزرگ در هم سو کردن کمیته المپیک برداشته است!

به نظر می رسد در صورت تحقق این خواسته، ریاست کمیته ملی المپیک نصرالله سجادی را برای این سمت در نظر بگیرد. صالحی امیری با آوردن سجادی به کمیته ملی المپیک و دادن سرپرستی کاروان به او، عملا بر این فرضیه مهر تایید زده است. همچنین صالحی امیری در زمان سرپرستی خود در وزارت ورزش و جوانان، سجادی را به عنوان معاون قهرمانی خود منصوب کرد.

تمامی این اتفاقات در حالی است که  اظهارات ضد و نقیض و اهمال‎کاری‎های صورت گرفته از سوی سجادی به عنوان سرپرست کاروان ایران در مورد رشته پنچاک‎سیلات گواه از میزان توانایی او برای حضور در کمیته ملی المپیک و سمت مهم دبیرکلی دارد. 

ضمن اینکه اقدامات او در زمان حضورش به عنوان معاون وزیر وقت ورزش و جوانان از یادها نرفته است.
خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین