کد خبر: ۵۴۴۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

گاردین فاش کرد: ترامپ شخصا دستور دستکاری عکس‌های مراسم تحلیفش را داده بود

روزنامه گاردین گزارش داد که اسنادی به دست این روزنامه رسیده که فاش می‌کند ترامپ به عکاس مراسم روز تحلیف خود فشار آورده تا با دستکاری عکس‌ها جمعیت حاضر در مراسم تحلیف را بیشتر نشان دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسناد جدیدی که به دست این روزنامه رسیده نشان می‌دهند عکاس دولت آمریکا اقدام به ویرایش و اعمال تغییراتی در تصاویر رسمی مربوط به مراسم آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ کرده به نحوی که به نظر برسد جمعیت بیشتری از آنچه که در واقعیت وجود داشت، در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند و این اقدام را به درخواست شخصی خود ترامپ انجام داده است.

به گزارش روزنامه گاردین، این گزارش نوشته است که این عکاس در صبح اولین روز ریاست جمهوری ترامپ و به درخواست خود ترامپ اقدام به بریدن فضاهای خالی از جمعیت در عکس‌های مربوط به روز تحلیف کرده چراکه ترامپ از مشاهده اینکه جمعیت حاضر در مراسم تحلیف کمتر از جمعیت حاضر در مراسم تحلیف باراک اوباما در سال 2009 هستند خشمگین شده بود.

گاردین فاش کرد: ترامپ شخصا دستور دستکاری عکس‌های مراسم تحلیفش را داده بود

این جزئیات در گزارش‌های تحقیقاتی که براساس قانون آزادی اطلاع‌رسانی از سوی بازرس کل وزارت کشور آمریکا به گاردین داده شده، فاش شده است.

این اسناد نشان می‌دهند که سازمان ملی پارک‌های آمریکا در تاریخ 21 ژانویه 2017 و در پی یک تماس تلفنی زودهنگام میان ترامپ و مدیر موقت این سازمان یعنی مایکل رینولدز برای تحقق این درخواست تلاش کرده است.

همچنین این اسناد نشان می‌دهد که شون اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید بارها با مقام‌های این سازمان تماس گرفته تا عکس‌های خوشایندتری منتشرشود. از این اسناد مشخص نشده که کدام عکس‌های منتشر شده ویرایش شده بوده‌اند و اینکه آیا آنها به صورت علنی انتشار پیدا کردند یا خیر.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
حتما از متخصصین صداوسیمای ایران استفاده کردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین