کد خبر: ۵۴۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
رئیس شعبه 112 کیفری دو کرج اعلام کرد؛

کپی کارت‌های بانکی در پوشش دستفروشی/6 متهم دستگیر شدند

رئیس شعبه 112 کیفری دو کرج گفت: احکام محکومیت جاعلان کارت‌های بانکی که در استان‌های تهران، مازندران و البرز پس از دایر کردن بساط میوه فروشی اقدام به کپی کردن کارت بانکی خریداران و سپس انجام خرید با آن می‌کردند صادر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق حسنوند با اشاره به صدور احکام افرادی که با ایجاد بساط فروش میوه اقدام به جعل کارت بانکی خریداران می‌کردند گفت: پرونده متهمان پرونده که پنج مرد و یک خانم هستند با اتهام‌های کلاهبرداری رایانه‌ای از طریق استفاده غیرمجاز از داده‌های رسانه‌ای، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و جعل داده‌های رایانه‌ای در شعبه 112 کیفری دو کرج مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام آن‌ها صادر شد.

وی درباره نحوه فعالیت متهمان توضیح داد: متهم ردیف اول که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر از یکی از دانشگاه‌های دولتی بود به همراه متهم ردیف دوم اقدام به خرید دستگاه اسکیمر کرده و سپس با نصب برنامه‌ای که خودشان طراحی کرده بودند در کنار خیابان به عنوان فروشنده میوه و یا در مانتوفروشی شروع به فعالیت می‌کنند؛ وقتی خریدار، کارت بانکی خود را برای کسر مبلغ خرید به کلاهبردارها ارائه می‌کند متهمان پس از کشیدن کارت قربانی در دستگاه اسکیمر، به مشتری اعلام می‌کنند کارت موجودی ندارد و در این فاصله اطلاعات کارت بانکی و رمز آن را کپی می‌کردند.

حسنوند افزود: متهمان فعالیت مجرمانه خود را در استان‌های تهران، مازندران و البرز انجام می‌دادند و پس از کپی کردن اطلاعات کارت بانکی قربانیان، متهمان دیگر وارد عمل شده و اقدام به خرید طلا و لوازم الکترونیکی می‌کردند.

وی متذکر شد: رسیدگی به این پرونده که بیش از 9 جلد بود در این شعبه به پایان رسیده و با توجه به اقرار متهمان و همچنین اظهارات شاکیان و بررسی مستندات موجود اعم از فیلم و عکس، متهم ردیف اول و دوم علاوه بر رد مال به 15 فقره حبس تعزیری هفت ساله به دلیل جعل داده و 15 فقره حبس هفت ساله و شش ماه تعزیری برای کلاهبرداری رایانه‌ای از طریق دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای محکوم شدند.

رئیس شعبه 112 کیفری دو کرج اضافه کرد: همچنین متهم ردیف سوم به چهارده فقره حبس تعزیری پنج سال و یک ماهه به دلیل چهارده بار دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای و متهم ردیف چهارم به یک فقره حبس تعزیری سه ساله برای دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای و رد مال محکوم شدند.

وی گفت: مردم برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های این چنینی در خریدهایی که از بساط‌فروشان کنار خیابان دارند از وجه نقد برای پرداخت استفاده کنند در غیر این صورت امکان کپی کردن اطلاعات بانکی و رمز حساب آن‌ها برای سوء استفاده‌های بعدی کلاهبرداران وجود دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین