کد خبر: ۵۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۱

اسرائیل: هزار فلسطینی در برابر یک سرجوخه

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش هاآرتص، «گیدئون ارزا» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که در پی ملاقات اسماعیل هنیه نخست‌وزیر تشکیلات خود گردان فلسطین و خالد‌مشعل رهبر شاخه سیاسی حماس در دمشق این امیدواری بوجود آمده‌است که مذاکرات بر سر آزادی سرباز گروگان‌گرفته‌شده ارتش اسرائیل در آینده نزدیک به سرانجام برسد. به گفته وی این موضوع از طریق میانجی‌گران مصری به اطلاع رهبران حماس رسیده است.

این مقام کابینه اسراییل همچنین روز دوشنبه به‌طور رسمی پیشنهاد کرده بود شبه‌نظامیان فلسطینی شالیط را در قبال آزادی مروان برغوثی رهبر پیشین شاخه‌نظامی فتح به اسرائیل بازگردانند. به عقیده وی آزادی برغوثی می‌تواند به تقویت جبهه‌میانه‌روها در داخل اراضی فلسطینی منجر شده و از شدت گرفتن دامنه تهدیدها علیه تل‌آویو بکاهد.

روز یکشنبه حسنی مبارک رئیس جمهور مصر این موضوع را تائید کرد که اسرائیل حاضر است درقبال امضاء یک توافقنامه با تشکیلات خودگردان، تا هزار زندانی فلسطینی را در چندمرحله از زندان آزاد کرده و به سرزمین‌شان باز گرداند و آزادی زنان و نوجوانان در مراحل اولیه این توافق و حتی پیش از آزادی سرباز اسرائیلی قابل انجام خواهد بود.
بر طبق برنامه پیشنهادی دولت مصر در مرحله اول این مبادله همزمان با آزادی زنان و نوجوانان فلسطینی گیلعاد شالیط به مصر منتقل شده و در مراحل بعدی با آزادی بقیه زندانیان به اسراییل مسترد خواهد شد.

گیلعاد شالیط سرباز وظیفه ارتش اسرائیل ژوئن گذشته هنگامی که در حال انجام یک ماموریت گشت‌زنی در نزدیکی خط‌‌ مرزی این رژیم با نوار غزه بود توسط افراد مسلح فلسطینی ربوده شده و تاکنون در اختیار آنان قرار دارد. علیرغم اینکه ارتش اسرائیل پس از این حادثه دو عملیات نظامی بزرگ و پرتلفات را در نوار غزه برای آزادی وی به انجام رساند ولی هیچ نتیجه‌ای از این حملات به‌دست نیاورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین