کد خبر: ۵۴۴۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

«خودنظام پنداری» برخی مسئولان مانع تفاهم ملی شده است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: یکی از اتفاقاتی که مدتی است در کشور در حال وقوع است این است که روحانی هر وعده‌ای می‌دهد شرایط به طوری تغییر می‌کند که وعده‌های او به پوچی می‌رسد به عنوان مثال روحانی گفت ارز گران نمی‌شود و ما شاهد گرانی نجومی ارز بودیم، یا در خصوص وضعیت فیلترینگ باز هم همین اتفاق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدصادق جوادی حصار گفت:‌ برای رسیدن به هر هدفی باید مقدمات آن هدف را فراهم کرد هر چقدر آن هدف مهمتر باشد ابزار رسیدن به آن هدف بیشتر اولویت قرار می‌گیرد. به نظر من دستیابی به هدفی مثل تفاهم ملی، ابزار مختص به خود را می‌طلبد که اولین ابزار آن این است که هیچ کسی خود را معادل نظام تلقی نکند. در واقع این خودنظام پنداری برخی مسئولان حصاری دور آنها کشیده که ورود به آن حصار را غیرممکن کرده است و این آفت است.

وی افزود: تصور خودی و غیرخودی در نظام آفتی است که از اوایل انقلاب تا به امروز همواره آن را مورد تهدید قرار داده است. بالاخره اگر قرار باشد به یک گفتمان برسیم، باید بپذیریم که کشور به صورت یک مجموعه نظرات و تفکرات است که باید این نظرات و تفکرات در شیوه سیاست‌گذاری و دستیابی به اهداف در نظام دخیل باشد.

جوادی حصار با اشاره به اینکه اگر وضعیت کشور طبق گذشته پیش برود، به موج نارضایتی‌ها افزوده می‌شود، گفت:‌ یکی از اتفاقاتی که مدتی است در کشور در حال وقوع است این است که روحانی هر وعده‌ای می‌دهد شرایط به طوری تغییر می‌کند که وعده‌های او به پوچی می‌رسد به عنوان مثال روحانی گفت ارز گران نمی‌شود و ما شاهد گرانی نجومی ارز بودیم، یا در خصوص وضعیت فیلترینگ باز هم همین اتفاق افتاد.

وی اشاره کرد: در واقع عده‌ای همواره در تلاش هستند که وعده‌های روحانی به نتیجه نرسد، برخی می‌خواهند بگویند تا ما اراده نکنیم هیچ تغییری در کشور امکان پذیر نیست.

باید مردم باور کنند حرف‌شان شنیده می‌شود

جوادی حصار با بیان اینکه اتاق‌های فکر محدود در کشور ایجاد مشکل کرده است، گفت: یکی از مهمترین دلایل اختلاف درونی مسئولان این است که همواره یک مجموعه خود را محق‌تر و داناتر برای تصمیم‌گیری دانسته و از مردم به عنوان آخرین سنگر که فقط صندوق رای‌گیری است استفاده می‌کنند. در نهایت به همین روش هم تمام منتقدین را دور کرده‌اند.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: راه رسیدن به گفت‌وگو و تفاهم ملی در نظر گرفتن منتقدان، مردم و نظر آنهاست. در واقع هر چه زمان می‌گذرد این ضرورت بیشتر جلوه می‌کند و به واسطه گذشته نظام عملی کردن آن سخت‌تر هم می‌شود. مسئولان در بسیاری از مقاطع پل‌های پشت سر خود را در رابطه با مشارکت عمومی شکسته‌اند.

وی با اشاره به کمبود دلسوزان مردم و نظام در وضعیت فعلی کشور اظهار داشت: نباید این احساس در میان مردم ایجاد شود که ما هرگاه از مسئولان حمایت گسترده می‌کنیم آنها مغرورتر می‌شوند. اصلاح واقعی امور زمانی اتفاق می‌افتد که هیچ شخصی خود را بالاتر از دیگری تصور نکند و قانون به معنای تامین کننده منافع ملی و مشارکت دهنده نظرات صاحبان خرد در کشور اجرا شود، در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم گفت‌وگوی ملی ایجاد شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:  به نظر من ایجاد باور به عزم ملی برای رفع نواقص موجود از جانب تمام نهادها باید صورت بگیرد تا مردم باور کنند حرف آنها شنیده می‌شود و خواسته‌های آنها هم محقق خواهد شد. ضمن اینکه مدیران ناسالم، نالایق و نابخرد نیز باید کنار گذاشته شوند تا سیاست‌های غلط اقتصادی هم اصلاح شود. در مجموع مردم باید اصلاح امور را به معنای واقعی احساس کنند چرا که آنها دیگر با وعده‌های پوشالی راضی نخواهند شد.

منبع: ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین