کد خبر: ۵۴۴۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

قیمت مرغ کاهش یافت

عرضه گوشت مرغ در شرایط فعلی بیش از نیاز بازار است و قیمت آن در چند روز گذشته افت قابل توجهی داشته که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت گوشت مرغ به روند نزولی خود ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
بررسی بازار گوشت مرغ نشان از آن دارد که قیمت مرغ زنده و گوشت گرم روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داده و هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۹۰۰۰ تومان در سطح شهر کاهش یافته است. البته این قیمت هنوز ۸۰۰ تومان با نرخ مصوب فاصله دارد.

به دلیل نزدیکی به ماه محرم، شرکت پشتیبانی امور دام قرار شده نیاز گوشت قرمز و سفید هیات‌های عزاداری را با گوشت منجمد تامین کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که در چند وقت گذشته قیمت گوشت و مرغ روند صعودی به خود گرفته و قدرت خرید گوشت قرمز برای برخی از خانواده‌ها کاهش یافته که امید است اثرگذاری مناسب در بازار محصولات پروتئینی داشته باشد. البته ناگفته نماند که در روزهای گذشته قیمت مرغ زنده روند نزولی به خود گرفت و این موضوع تا حدودی بر قیمت مرغ تازه نیز تاثیرگذار بوده است.

در این رابطه مهدی یوسف‌خانی - رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران - به ایسنا گفت: عرضه گوشت مرغ در شرایط فعلی بیش از نیاز بازار است و قیمت آن در چند روز گذشته افت قابل توجهی داشته که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت گوشت مرغ به روند نزولی خود ادامه دهد.

وی تصمیم شرکت پشتیبانی امور دام را در زمینه‌ عرضه گوشت یخ‌زده برای هیات‌های عزاداری مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۵۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم به قیمت ۹۰۰۰ تومان به مشتری عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران در پاسخ به این سوال که آیا فاصله قیمتی مرغ زنده و گوشت آن زیاد نیست، تاکید کرد: برای کشتار و عرضه مرغ باید هزینه حمل و هزینه کشتار در کنار سود قانونی فروش محاسبه گردد و ۷۳ درصد هر مرغ زنده به گوشت قابل مصرف تبدیل می‌شود.

یوسف‌خانی در رابطه با عرضه و تقاضای ماهی خاطر نشان کرد: در ماه محرم میزان تقاضا برای ماهی به شدت کاهش می‌یابد و قیمت‌های فعلی ماهی منطقی است.

طبق اعلام وی، قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر جنوب ۶۷ هزار تومان، ماهی کپور ۱۹ هزار تومان، قزل آلا ۲۱ هزار تومان، شیر نیزه ۲۲ هزار تومان، سالامون ۹۰ هزار تومان، سنگسر طلایی ۴۲ هزار تومان، سنگسر جنوب ۳۲ هزار تومان، سفید پرورشی ۲۲ هزار تومان، آزاد دزفولی ۱۲ هزار تومان، آمور ۵۷ هزار تومان، حلوای سیاه ۵۵ هزار تومان، شوریده بندر ۵۷ هزار تومان و سورخو ۵۶ هزار تومان است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین