کد خبر: ۵۴۵۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

ایران، ترکیه و روسیه گروه مشترک قانون اساسی سوریه تشکیل می‌دهند

ایران، ترکیه و روسیه قرار است کار گروهی مشترک را در ارتباط با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو تشکیل دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک منبع دیپلماتیک روز چهارشنبه اعلام کرد که قرار است کارگروهی مشترک متشکل از نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه در ژنو به منظور تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تشکیل شود.

این منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود به آناتولی گفته است که کارشناسان سه کشور تضمین کننده آتش بس با تشکیل این کارگروه تلاش دارند تا شرایط لازم را برای آغاز گفتگوی گروه‌های مختلف سوری زیر نظر سازمان ملل فراهم کنند.

یک روز پیش از این، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود که توافقی اولیه و اصولی برای تشکیل کمیته قانون اساسی براساس فهرست پیشنهادی دولت مرکزی و برخی گروه‌های معارض مورد بحث قرار گرفته است و این موضوع گام مهمی برای دستیابی به راه حل سیاسی مسئله سوریه است.

 از سوی دیگر، استیفان دیمیستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه قرار است روز جمعه با نمایندگانی از مصر، فرانسه، آلمان، عربستان، اردن، انگلیس و آمریکا دیدار کند و به احتمال زیاد موضوع کمیته قانون اساسی سوریه یکی از محورهای اصلی این گفتگوها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، روز گذشته دومین اجلاس کنفرانس بازنگری قانون اساسی سوریه با شرکت نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در ژنو تشکیل شد، اما جزئیات زیادی از این نشست در رسانه‌ها منتشر نشد، هرچند برخی رسانه‌ها گفتند که موضوعات مرتبط با قانون اساسی، انتخابات و جنگ علیه تروریسم مهمترین محورگفتگوها در ژنو میان نمایندگان سه کشور بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین