کد خبر: ۵۴۵۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳

انجام یک اقدام جدید در زمان دریافت گذرنامه/ لغو روادید ممکن نیست

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره برای دریافت گذرنامه در سال جاری یک کار جدید انجام خواهد گرفت،گفت:ما هم خواهان لغو روادید زائران هستیم، اما طرف مقابل دلایلی دارد و قبول نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سردار حسین ذوالفقاری عصر چهارشنبه در ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه بار اصلی برگزاری همایش بزرگ اربعین روی دوش موکب داران است، اظهار داشت: می توان گفت که از اول انقلاب تاکنون ساختار کاری مانند ستاد اربعین در کشور نداشته ایم.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی انجام شده بعد از اتمام مراسم اربعین در سال ۹۴ حدود ۱۵۰ اشکال احصا شد و در برنامه ریزی  سال ۹۵ این اشکالات را در دستور کار قرار داده و توانستیم آنها را ۵۰ درصد کاهش دهیم.

ذوالفقاری عنوان کرد: ایجاد زیر ساخت ها، تسهیل در رفت و آمد، کاهش هزینه ها، مسائل فرهنگی و ... از جمله دستور کارهای ستاد اربعین است.

وی افزود: امسال توجه ویژه ای به اربعین داریم و دشمنان برای هدف قرار دادن اربعین کار خود را شروع کرده اند.

وی گفت: زائران ایرانی که در مراسم اربعین شرکت می کنند باید مواظب رفتار خود باشند تا خدایی نکرده اتفاقی رخ ندهد که دشمنان بخواهند از آن سوء استفاده کنند.

ذوالفقاری با اشاره به بحث زائران عراقی در ایران، گفت: اگر اشتباه و انحرافی است باید در جای خود جلوی آن گرفته شود.

وی تصریح کرد: مردم عراق در طول تاریخ  به میزبانی زائران اربعین افتخار کرده اند و نباید این افتخار از آنها گرفته شود. حضور ما در عراق به این دلیل است که از این فضا بهره بگیریم  و باری از دوش مردم عراق برداریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور ابراز داشت: حضور ما در عراق باید در جهت تقویت افتخار تاریخی و ایمانی مردم عراق باشد. مردم عراق عاشقانه و خالصانه برای زائران کار می کنند.

ذوالفقاری بیان داشت: ما هم خواهان لغو روادید زائران دو کشور هستیم، اما طرف مقابل دلایلی دارد و قبول نمی کند، امسال سعی کرده ایم هزینه بیمه را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم اما از خدمات  بیمه ای کم نمی شود.

وی افزود: امسال برنامه ریزی کرده ایم شرکت ها همه اطلاعات زائران را وارد سامانه سماح کنند و با کنسولگری عراق توافق کرده ایم که حتما برای افرادی که مدارکشان کامل است ویزا صادر شود.

ذوالفقاری بیان کرد: برای دریافت گذرنامه  در سال جاری یک کار جدید انجام خواهد گرفت و مقرر شده که در کنار دریافت گذرنامه در  همان محل ویزای آنها هم صادر شود.

به گزارش مهر،وی ادامه داد: امسال چهار دفتر پیش بینی کرده ایم یکی از این دفاتر صدور روادید در استان یزد و هرمزگان است و بر این اساس از حجم کاری در استان کرمان کاسته خواهد شد و همچنان روادید برای استان سیستان و بلوچستان در استان کرمان صادر می شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به صدور دو میلیون و ۳۵۰ هزار ویزای اربعین در کشور طی سال گذشته، افزود: باید ساماندهی را در سال های آینده از مبدا انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین