کد خبر: ۵۴۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

توفان اقیانوسی فلورانس در آمریکا / در ۵ ایالت حالت فوق العاده اعلام شد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد:در پی وقوع توفان اقیانوسی 'فلورانس' در پنج ایالت آمریکا و همچنین 'واشنگتن دی. سی' پایتخت آمریکا حالت فوق العاده اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سی ان ان افزود: توفان فلورانس درحال نزدیک شدن به سواحل جنوب شرقی آمریکا است. در ایالت‌های ویرجینیا، کارولینای شمالی و جنوبی، مریلند و جورجیا حالت فوق العاده اعلام و به بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت‌ها دستور تخلیه محل سکونت داده شد.

سی ان ان ادامه داد: قدرت این توفان از ۱۰ تا ۱۱ ماه سپتامبر (۱۹ تا ۲۰ شهریورماه) از سطح ۴ برای روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) به سطح ۲ تنزل یافته، اما این موضوع به مراتب نگران کننده‌تر است، چرا که بارش‌های شدید و بیم وقوع سیل در ایالت‌های شرق و جنوب شرقی آمریکا می‌رود؛ پیشتر سرعت این توفان ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده و اکنون انتظار می‌رود با ضعیف‌تر شدن شدت آن به سواحل کارولینای شمالی، خطر وقوع سیل در این مناطق وجود داشته باشد.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از بزرگراه‌ها برای خروج ساکنان این ایالت‌ها مملو از خودرو بوده و تامین سوخت برای این خودرو‌ها محدود گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، توفان فلورانس که از نوع توفان‌های اقیانوس اطلس است، نخستین بار در ۳۰ اوت گذشته برابر با هشتم شهریور ماه و بنابر امواج گرمسیری سواحل آفریقا پدید آمد و در اول ماه سپتامبر به عنوان یک توفند قوت گرفت و مسیر خود را به سمت سواحل جنوب شرقی آمریکا در پیش گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین