کد خبر: ۵۴۵۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

افزایش بیکاری در بین مهاجران به آلمان

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد آلمان و اتریش دارای بیشترین اختلاف فرصت‌های شغلی برای اتباع خود و مهاجران در بین کشورهای توسعه یافته هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از دویچه وله، طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از بین ۳۶ کشور عضو این سازمان به علاوه کشورهای چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و عربستان، به صورت کلی شانس کاریابی حتی برای کسانی که اصالتی خارجی دارند از مهاجران بیشتر است. از بین کشورهای مورد بررسی، شانس کاریابی مهاجران و شهروندان دارای اصالت خارجی در اتریش و آلمان دارای بیشترین اختلاف است.    

کسانی که در سنین ۱۵ سال و کمتر به آلمان مهاجرت کرده اند شانس برابر با شهروندان این کشور در کاریابی داشته اند (هر دو ۹۰ درصد)؛ در حالی که فرصت کاریابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی خارجی در آلمان ۷۸ درصد در برابر ۹۱ درصد احتمال کاریابی فارغ التحصیلان آلمانی بوده است.

بنا بر این گزارش، فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از سایر مهاجران با مشکل یافتن شغل مواجهند که مشکل زبان کشور میزبان و تبعیض در انتخاب بین مهاجر و شهروند توسط کارفرما از دلایل این اختلاف عنوان شده است.

این گزارش افزوده است این نابرابری در آموزش و بازار کار دارای پیامدهای اجتماعی و اقتصادی در آینده خواهد بود و برخی از این پیامدها از والدین مهاجر به کودکانشان نیز منتقل خواهد شد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین