کد خبر: ۵۴۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
توشاک فوتبال ایران را یاد نگرفت؛

چالش قرمزها با بازیکن یا بی بازیکن

تیم فوتبال تراکتورسازی به دلیل نداشتن تاکتیک مناسب با جام حذفی خداحافظی زود هنگامی داشت.
آفتاب‌‌نیوز : تیم فوتبال تراکتورسازی به دلیل نداشتن تاکتیک مناسب با جام حذفی خداحافظی زود هنگامی داشت.

به گزارش برنا، تیم فوتبال تراکتورسازی لیگ هجدهم را با مالک جدید خود آغاز کرد و حضور زنوزی سبب شد تا باشگاه تراکتورسازی از بنا تغییر کند اما این تحول برای قرمزهای تبریز خوش یمن نبود.

تراکتورسازی در نقل و انتقالات لیگ هجدهم بهترین خریدها را انجام داد. حضور مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی دیگر بازیکنان تیم ملی باعث شد تا تراکتورسازی لقب کهکشانی‌ها را به یدک بکشد. انتظارات از تراکتورسازی به دلیل حضور ستاره های تیم ملی بیشتر شد. جان توشاک آمده بود که تحول عظیمی در تراکتورسازی ایجاد کند و با کسب جام های لیگ برتر و جام حذفی به ستاره تبریز تبدیل شود.

قرمزهای تبریز برای رسیدن به تاریخ سازی فقط یک گام فاصله داشتند. هواداران پرشور تراکتورسازی که همیشه مورد توجه رسانه ها بودند هم به میدان آمدند همه منتظر شگفتی سازی تبریزی ها بودند اما لیگ هجدهم برای تراکتورسازی خوش یمن نبود. آنها که برای قهرمانی پا به میدان گذاشتند با کسب 9 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار گرفتند.

همه بر این باور بودند که با حضور بازیکنان باکیفیت تراکتورسازی در جام حذفی می‌تواند به نتیجه برسد اما بازی ضعیف قرمزهای تبریزی باعث شد تا شوک بزرگی به کارشناسان فوتبال وارد شود. آنها در نخستین گام مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند تا خداحافظی زود هنگامی با جام حذفی داشته باشند.

در سال های نه چندان دور تیم استیل آذین با جذب ستاره های لیگ برتر به دنبال شگفتی سازی بود اما فوتبال ثابت کرد تنها حضور بازیکن با کیفیت کافی نیست بلکه چگونه به کار گیری ستاره ها با تاکتیک های مناسب در فوتبال مهم است. تراکتورسازی از استیل آذین درس عبرت نگرفت و با هزینه های هنگفت به دنبال پول سازی و رسیدن از راه نادرست به جام قهرمانی بود. جان توشاک که سال ها از فوتبال به دور بود بدون شناخت از فوتبال ایران تاکتیکی را به کار برد که نتوانست به نتیجه مورد نظر برسد و در نتیجه این تیم در رقابت‌های جام حذفی از درد نبود تاکتیک مناسب حذف شد.

البته خبرهای بسیاری هم به گوش می رسد که مالک جدید باشگاه تراکتورسازی که به عنوان یک مربی اقدام به خرید بازیکن کرد در صدد است تا توشاک را به دلیل نتایج ضعیف اخراج کند. علی رغم اینکه تراکتور اکنون در جایگاه خوبی در رقابت‌های لیگ برتر ندارد امکان کناره گیری توشاک بسیار است اما مالک جدید تراکتورسازی چه تصمیمی برای این تیم دارد بسیار مهم است.

باتوجه به اینکه بهترین مربی های ایرانی به غیر از سیروس پورموسوی که از فولاد خوزستان به تازگی کناره گیری کرد سایر مربیان در تیم‌های مورد نظر خود فعالیت می‌کنند. این احتمال هم وجود دارد که باز هم تراکتورسازی از مربی خارجی استفاده کند. تراکتورسازی فصل گذشته از سوی فیفا نتوانست بازیکن جذب کند و با چالش های بسیاری مواجه شد در این فصل علی رغم اینکه بازیکن جذب کرد با مشکلات تاکتیکی دست و پنجه نرم می‌کند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین