کد خبر: ۵۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۲۲:۲۵

تفاوت‌های لیست راست سنتی با حامیان دولت

آفتاب‌‌نیوز : 15 نامزد مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری بدین برای ورود به شورای شهر پایتخت عبارتند از: مهدی چمران، عباس شیبانی، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، حسن زیاری، حمزه شکیب، خسرو دانشجو، مرتضی طلایی، مجتبی اعلایی، عباس مسجدی، واعظ آشتیانی، محمود خسروی وفا، نسرین سلطانخواه، معصومه آباد، مهنوش معتمدی‌آذری، منظر خیر حبیب اللهی. 

نکته جالب توجه  این‌که 7 نفر  از افراد یاد شده در طیف حامیان دولت و 7نفر در طیف حامیان قالیباف حضور دارند و حمزه شکیب نیز فصل مشترک دو لیست است.
گفتنی است غلام حسین امیری قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین و رئیس ستاد انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری در جلسه اعلام اسامی نامزدهای تشکل مطبوعش  ضمن اشاره به عدم کامیابی اصولگرایان در دستیابی به فهرست واحد برای انتخابات شوراها گفت: جبهه از اول با نیت ائتلاف با سایر گروه‌ها وارد عرصه انتخابات شد اما مسایلی پیش آمد که باعث شد به لیست مشترک نرسیم.
امیری در عین حال اظهار امیدواری کرد که در زمان باقی مانده به یک ائتلاف حداکثری برسند. او گفت: باید یک قدم ما برداریم و یک قدم هم آنان و امیدواریم که رایحه خوش خدمت به رایحه خوش وحدت تبدیل شود و در سایه وحدت بتوانیم به مردم خدمت کنیم. 

وی افراد حاضر در لیست را افرادی خادم دانست که با دوری از تنش‌های سیاسی و با همفکری و همگرایی به خدمت رسانی مشغول هستند. 
امیری شعار انتخاباتی جبهه را«ارتقای منزلت شهر با شهری پاک و پایدار و روان» ذکر کرد. 

امیری در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوالی در خصوص نقش باهنر دبیر کل جامعه مهندسین، در انتخاب افراد حاضر در لیست گفت: آنچه در برخی از رسانه‌ها منتشر می‌شود بر اساس حدس و گمان است و هدف باهنر خدمت به مردم و انقلاب است و نگاه ایشان هیچگاه به فرد یا جریان خاصی نبوده. 

در ادامه جلسه کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براین‌که در انتخابات باید صحنه‌ای برای همگرایی بین گروه‌ها باشد گفت: وظیفه مسئولین این است که انتخاباتی آرام و سالم برگزار کنند .
وی انتخابات خبرگان را نمایش توافق اصولگرایان دانست و افزود: در انتخابات شوراها ما دارای 280 هزار کاندید هستیم و این خود نشانه مردم‌سالاری دینی کشور است.
وی ضمن تشکر از رسانه‌ها و در دفاع از عملکرد صدا و سیما گفت: در صدا و سیما تشکل‌های مختلف حضور دارند و من تعجب می‌کنم که عده‌ای از آن انتقاد کرده و  نامه نوشته‌اند که سمت گیری صدا و سیما یک سویه است در حالی که گروه‌های دوم خرداد هرچه دلشان می‌خواهد در صدا و سیما می‌گویند. 

وی در خصوص دلایل عدم حضور حسن بیادی ر این لیست گفت: ما ملاحظات طیف‌های مختلف را کرده‌ایم و اولویت را بر شایسته سالاری افراد گذاشته‌ایم و افراد حاضر در لیست ما شایسته‌ترین هستند. 

سجادی همچنین در پاسخ به این سوال که«چرا هنوز به وحدت امیدوارید؟» گفت: استرتژی جبهه وحدت است و بعید نیست که 24 ساعت قبل از رای‌گیری افراد متحد شوند و به یک لیست رای دهند. این یک امر دور از ذهن نیست.
وی همچنین در خصوص شایعات موجود در مورد سفر عسگراولادی به چین گفت: سفر ایشان به چین از پیش طراحی شده بود و در غیاب وی نایب رییسان جبهه را اداره می‌کنند ایشان رابطه پدرانه با جبهه دارند و اهل قهر و عصبانی شدن نیز نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین