کد خبر: ۵۴۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

آمریکا مردم ایران را هدف قرار داده است

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: هدف آمریکا از تحریم‌ها تحت فشار قرار دادن مردم ایران است به همین دلیل شاهدیم که تمرکز تحریم‌ها بر آسیب زدن به صنایع استراتژیک و اشتغال‌زا همچون صنعت خودرو و قطعه است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: اینکه آمریکا صنعت خودرو را جزو تحریم‌های اولیه و اصلی خود قرار داد نشان می‌دهد که این کشور از بین بردن اشتغال کارگران ایرانی را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه شاهدیم که آمریکا ورود خودروی آماده به ایران را تحریم نمی‌کند اما همکاری با صنعت خودروی ایران و فروش مواد اولیه و قطعات به این صنعت را تحریم می‌کند، خاطرنشان کرد: بنابراین واضح و مبرهن است که هدف آمریکا از تحریم‌ها، تحت فشار قرار دادن مردم ایران برای ایجاد نارضایتی است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: در این شرایط مردم باید هوشیار بوده و همچون گذشته با حمایت از کالای ایرانی از برادران و خواهران خود که در سنگر تولید در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های آمریکا هستند حمایت کنند.

وی افزود: مسوولان نیز باید هوشیار بوده و شرایط فعالیت صنایع به‌ویژه صنایع مورد تحریم همچون صنعت خودرو و قطعه را تسهیل بکنند نه آنکه با قوانین دست و پاگیر مشکلات این بخش را اضافه بکنند.

نجفی‌منش با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای اخیر اتفاقات مثبتی افتاده و بخشنامه تسهیل ترخیص مواد اولیه مورد نیاز صنایع که در گمرک متوقف شده بود صادر شد، تصریح کرد: تا چند روز پیش حدود ۱۳۰ هزار کانتینر که عمدتا مواد اولیه مورد نیاز صنایع است در گمرک متوقف شده بود که خوشبختانه در روزهای اخیر روند ترخیص این کانتینرها و ارسال مواد اولیه به واحدهای تولیدی شتاب گرفته است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین