کد خبر: ۵۴۵۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

طوفان مرگبار "منگهوت" در کمین چین

ابرطوفان "منگهوت" پس از درهم کوبیدن فیلیپین و بر جای گذاشتن دست کم ۲۸ قربانی در این کشور، امروز (یکشنبه) در حال حرکت به سمت دریای جنوبی چین، سواحل این کشور و هنگ کنگ است.
آفتاب‌‌نیوز :
طوفان گرمسیری "منگهوت" که قوی‌ترین طوفان منطقه‌ای سال جاری تلقی می‌شود، همراه با وزش بادهایی با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت منجر به کشته شدن دست کم ۲۸ تن و مفقود شدن دست کم ۱۳ تن دیگر در فیلیپین شده است.

همچنین ۵.۷ میلیون نفر در این کشور تحت تأثیر این طوفان قرار گرفته اند.

طوفان مرگبار

اکنون پیش بینی می‌شود که ابرطوفان "منگهوت" ۱۰۰ کیلومتر از دامنه‌ی سواحل جنوبی هنگ کنگ را درنوردد و با تغییر مسیر به سمت غرب سواحل جنوبی استان گوانگ دونگ چین پیشروی کند. با توجه به امواج شدید در سواحل هنگ کنگ که انتظار می رود تا ۳.۵ متر ارتفاع داشته باشند، برخی از ساکنان نوار ساحلی و هنگ کنگ تخلیه شده و ده‌ها هزار مسافر در فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ با لغو پروازهای این فرودگاه مواجه شده‌اند.

چین ضمن انجام عملیات هایی برای ایمنی شهروندان خود نسبت به بازگشت حدود ۶۰۰۰ قایق به بنادر و تخلیه هزاران نفر از کارکنان سکوهای نفتی ساحلی دستور داده است. بنادر، پالایشگاه های نفتی و تاسیسات صنعتی استان گوانگ دونگ چین همگی تعطیل شده و برق برخی مناطق نیز به عنوان یک اقدام احتیاطی با کاهش فشار رو به رو شده است. فرودگاه "شنژن" از نیمه شب تعطیل شده و بسیاری از پرواز های فرودگاه "گوانژو" و بیش از ۴۰۰ پرواز جزیره مجاور "هانیان" لغو شده است.

به گزارش رویترز، پیش بینی می شود ابرطوفان "منگهوت" روز دوشنبه بارش های سنگین و وزش بادهای شدید را به منطقه گوانگشی آورده و روز سه شنبه با فروکش کردن تدریجی به سمت استان یون‌نان برود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین