کد خبر: ۵۴۵۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

ابتکار: جهت‌گیری دولت حضور زنان در ورزشگاه‌هاست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان در سطح مسابقاتی همچون والیبال در ورزشگاه، حاضر شدند و مسئله خاصی نبوده و فکر می‌کنیم که حضور آنها در ورزشگاه‌ها به سالم‌سازی محیط‌های ورزشی و رعایت اخلاق بیشتر کمک می‌کنند گفت: از هواداران انتظار داریم اخلاق را رعایت و بدین ترتیب به سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها به منظور حضور زنان کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: این موضوع یک شیوه‌نامه دارد که در حال دنبال شدن است و امیدواریم اجرایی شود و مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها برای حضور بانوان صورت گیرد.

وی افزود: در مسابقات جام جهانی فوتبال در سال جاری شاهد حضور خانم‌ها در استادیوم آزادی برای تماشای بازی‌ها بودیم و هیچ مشکل خاصی نیز پیش نیامد و نیروی انتظامی هم همکاری بسیار مطلوبی داشت و به نظرم بخش مهمی از مسائل حل شده است و به نظر نمی‌رسد که مشکلی وجود داشته باشد.

ابتکار ادامه داد: بانوان در سطح مسابقات دیگر نیز همچون والیبال، حاضر شدند و مسئله خاصی نبوده و فکر می‌کنیم که حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها به سالم‌سازی محیط‌های ورزشی و رعایت اخلاق بیشتر کمک کند. انتظار داریم که هواداران اخلاق را رعایت کنند و برای سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها به منظور حضور  زنان تلاش کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: تیم‌های بزرگ ورزشی دارای گروه‌های هواداری و تشکل هواداران هستند که این تشکل‌ها باید هوای خانم‌ها را بیشتر داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ورزشکاران زن مدال‌آور در کشور، گفت: در بازی‌‎های آسیایی جاکارتا، ۳۰ درصد از هیات اعزامی به جاکارتا را زنان تشکیل دادند و ۳۰ درصد از مدال‌ها را نیز آنها به دست آوردند، بنابراین نقش خانم‌ها در ورزش را چه به عنوان هوادار و چه به عنوان ورزشکار، نمی‌شود انکار کرد.

ابتکار تاکید کرد: باید حتما نقش خانم‌ها را در ورزش در قالب موازین شرعی و در چارچوب قوانین و مقرراتی ببینیم که در این امر شکی نیست و خوشبختانه با تدابیر فدراسیون‌ها، کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان، تحولات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است و امید است با اجرای شیوه‌نامه، حضور خانم‌های علاقمند به تماشای مسابقات ورزشی را در ورزشگاه‌ها شاهد باشیم.

وی در خصوص اینکه با اجرای شیوه‌نامه، بُعد فرهنگی حضور زنان در ورزشگاه برطرف می‌شود؟ گفت: این امر زمان‌بر است و باید تلاش کنیم زیرا جهت‌گیری دولت به سوی حضور زنان در ورزشگاه است و دستور صریح رئیس جمهور بوده که بسیار امیدواریم با کمک هواداران، فضایی ایجاد شود که خانواده‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی در ورزشگاه حاضر شوند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
سلام ،من خودم هیچ علاقه ای به حضور در ورزشگاه مردان ندارم ،نمیدونم چرا زن های ساده کشورم چسبیدن به ورزشگاه مردانه و حجاب نداشتن و هر چند از ظاهر قضیه بعید میدونم قشر عادی باشن احتمالا این ها قشر بی درد هستن که بزرگترین دردشان در رفتن به ورزشگاه و لباس رنگی پوشیدن حل میشه... ، لطفا مشکلات بزرگی که برای زن ها هست رو رسیدگی کنید شما ها مسئولید ،این همه بدبختی فلان کس شوهر معتاد داره ،فلان زن به تنهایی بچه هاش رو بزرگ میکنه سخت کار میکنه و هزاران مشکل و...من نمیدونم یعنی مشکل ما الان مشکی بودن لباس خانم هاست که شهرداری گفته یا نرفتن اونا به ورزشگاه ؟ این زنایی که میخوان برن ورزشگاه احتمالا هیچ درد دیگه ای ندارن که همه دردشان شده ورزشگاه و حجاب نداشتن و ... چرا برای این ها که گفته شد این همه حرف و بحث نشده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین