کد خبر: ۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۲۳:۱۷

دفاع وزارت خارجه از کنفرانس هولوکاست

آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی وزارت خارجه در جریان سخنرانی در تالار شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ضمن تبریک روز دانشجو به تشریح سیاست امور خارجه در دولت نهم پرداخت. حسینی عملکرد دولت نهم در عرصه ارتباطات بین‌المللی را خوب توصیف کرد و گفت: «نگاه دولت، نگاه به شرق است اما نبایستی گذشته خود را با غرب نادیده بگیرد یا آن را ضعیف بشمارد».

حسینی از دیگر سیاست‌های امور خارجه را تغییر نگاه ایرانیان خارج از کشور را به دولت بیان کرد و گفت: «امروز ایرانیان در سراسر جهان حامیان بلافصل دولت و ملت ایران هستند و مقتدرانه از سیاست‌های دولتمردان و مردم ایران حمایت می‌کنند». حسینی همچنین هوشیاری دانشجویان را نسبت به آنچه حمایت می‌کنند مهم دانست و گفت: «آنان با ابتکارات خودشان می‌توانند نگاه خود را در حمایت از مردم ودولت به جهانیان تحمیل کنند».

اظهارات حسینی درباره ناتوانی غرب از پاسخ دادن به سوالات ایران در زمینه هولوکاست در حالی صورت می‌گیرد که همتای آمریکایی او در واکنش به برگزاری کنفرانس هولوکاست در ایران گفت «این باعث حیرت است که آنها (ایرانی‌ها) همچنان سعی دارند کشته شدن شش میلیون انسان را انکار کنند».

آلمان نیز با ابراز نگرانی در مورد برگزاری این کنفرانس آن را اقدامی غیر قابل قبول از سوی ایران دانست، و حتی كاردار ایران در این كشور را فراخوانده تا مراتب مخالفت خود را با كنفرانسی كه قرار است چند روز دیگر درباره هولوكاست در تهران برگزار شود، اعلام دارد. 

كنفرانس هولوكاست در تهران روزهای 11 الی 12 دسامبر (دوشنبه و سه‌شنبه) با شرکت 60 کارشناس از 30 کشور جهان در تهران برگزار می‌شود. این كنفرانس بنا به گفته منوچهر محمدی معاونت وزیر امور خارجه ایران،‌ برای رفع كمبود در پاسخ به سوالات رئیس جمهوری ایران درباره هولوكاست تدوین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین