کد خبر: ۵۴۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۷
وزیر اسرائیلی:

تهدید ایران به نفع جمهوری اسلامی است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست، مریدور که یکی از نمایندگان اسرائیل در نشست محرمانه آمریکا و اسرائیل در واشنگتن برای رسیدگی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر مسائل خاورمیانه است با انتقاد از اظهارات خصمانه تعدادی از مقامات اسرائیلی  علیه ایران گفت: «صحبت‌های خشن در اسرائیل منجر به بهبود وضعیت ایران در منطقه می‌شود زیرا این کشور می‌خواهد در خط مقدم کشورهای اسلامی در منطقه بایستد و چنین اظهاراتی از سوی مقامات اسرائیل در واقع به قرار گرفتن ایران در چنین جایگاه کمک می‌کند».

مریدور با انتقاد از اظهارات افرایم اسنه معاون وزیر دفاع اسرائیل که در ماه گذشته گفته بود اسرائیل ممکن است به ایران حمله نظامی کند یادآور شد: «در حالی که اسرائیل از اقدام نظامی پیشگیرانه علیه ایران حمایت نمی‌کند اسنه می‌گوید که گاهی اوقات آخرین گزینه تنها راه حل است». افرایم اسنه ماه گذشته در مصاحبه با جروزالم‌پست گفته بود «من به نتایج حمله پیشگیرانه علیه ایران آگاهم و اقدام نظامی از نظر من آخرین گزینه می‌تواند باشد ولی گاهی اوقات آخرین راه‌حل تنها راه موجود است».

لازم به یادآوری است که از روز گذشته (جمعه) تعداد زیادی از مقامات عالی‌رتبه پیشین آمریکا و اسرائیل با حضور کارشناسان سیاسی مشهوری از هر دو طرف برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر مسائل مهم منطقه خاورمیانه در واشنگتن تشکیل جلسه داده‌اند. در این همایش سه ‌روزه که با نام «‌آمریکا و اسرائیل: خاورمیانه در آشوب» در موسسه بروکینگز در آمریکا برگزار می‌شود، بیل کیلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا، ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق اسرائیل و سایر مقامات عالی‌رتبه دو طرف شرکت کرده‌اند.

در این گردهمایی که با حضور تعدادی زیادی از مقامات عالی‌رتبه آمریکا و اسرائیل در مرکز سابان موسسه بروکینگز در واشنگتن برگزار می‌شود، شرکت کنندگان قصد دارند در خصوص موضوعات بسیاری منجمله خطرات اتحاد ایران، سوریه و حزب‌الله، گزینه‌های مقابله با تهدیدات ایران، تهدید حزب‌الله برای سرنگونی دولت فواد سینیوره، حملات موشکی گروه فلسطینی قسام به اسرائیل و . . . به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

در این همایش که حضور خبرنگاران در آن ممنوع است شخصیت‌های سیاسی همانند شیمون پرز نخست‌وزیر اسبق اسرائیل، سناتور هیلاری کیلینتون، ادویگور لیبرمن وزیر مقابله با تهدیدات استراتژیک علیه اسرائیل، دیوید ولچ معاون وزیر خارجه آمریکا، یولی تامیر وزیر آموزش عالی اسرائیل، آملی آیالون رئیس سابق شین بت (پلیس مخفی اسرائیل)، دیوید ستر فیلد مشاور وزیر خارجه آمریکا در خصوص عراق، جرج تنت رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، گیوار آیلند مشاور امنیت ملی سابق اسرائیل و . . . شرکت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین