پایگاه خبری آفتاب
۰۵ /تير /۱۴۰۵
Friday 26 June 2026
کد خبر:۵۴۶۲
۱۲:۱۶
۱۳۸۴/۰۳/۱۱

تظاهرات هزاران نفر در بولیوی

۱۲:۱۶
۱۳۸۴/۰۳/۱۱
به گزارش آفتاب نیوز، به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاپاز، تظاهركنندگان در حالي كه پليس سعي داشتند از ورود عده ديگري از مردم به منطقه براي پيوستن به آنان جلوگيري كند ، فرياد مي‌زدند " گاز مال بوليويايی هاست ." 

تظاهركنندگان قصد داشتند كنگره را كه در حال بحث در مورد اصلاح يك قانون جديد بود تحت فشار قرار دهند . اين قانون كه در هفدهم مه به تصويب رسيد سهم بيشتري به دولت در بهره برداري از صنعت انرژي پرسود اين كشور مي‌دهد . 

ماموران پليس ضمن بستن مناطق اطراف كاخ رياست جمهوري تقويت شدند و مقامات پليس گفتند كه دستور داشتند به سوي تظاهركنندگان تيراندازي نكنند. 

شركتهاي نفت خارجي كه در بوليوي به فعاليت مشغولند -- از جمله اگزا موبيل ، توتال ، پتروراس ، بريتيش گاز و رسپول -- مي‌گويند ملي كردن منابع گاز به معناي توقيف تاسيسات اين شركتها است .
گزارش خطا
برچسب‌ها:
بولیوی
ارسال پیام
captcha