کد خبر: ۵۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱

افزایش قیمت مواد اولیه مبل و منبت ملایر را تهدید می‌کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات بانکی، گرانی مواد اولیه، صادرات، بیمه منبت‌کاران و آموزش از جمله مشکلات مهم در صنعت مبل و منبت ملایر است که ذائقه صنعتگران و مردم این شهرستان را تلخ کرده و گرانی مواد اولیه این صنعت را تهدید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با وجود اینکه 130 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال ملایر تخصیص یافته اما هنوز منبت‌کاران از تسهیلات اشتغال بهره‌مند نشده‌اند و اعطای 100 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد نمایشگاهی شهرک مبلمان حاجی‌آباد هنوز محقق نشده است.

وی اظهار کرد: بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات بانکی در مجلس تصویب شد که به همین منظور بانک‌های عامل باید هرچه سریع‌تر این قانون را به ویژه برای این صنعت اجرایی کنند.

وی افزود: در حوزه ثبت ملی منبت و ثبت جهانی انگور ورود جدی پیدا کردیم که منبت به نتیجه رسید و با سفر نمایندگان فائو به ملایر در ۲۵ و ۲۶ مهرماه، انگور ملایر نیز ثبت جهانی می‌شود که این دو مکمل بسیار قوی برای رونق و توسعه و اشتغال هستند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه صنایع دستی، انگور، معادن و وقف، چهار مزیت مهم توسعه و رونق ملایر به شمار می‌روند، ادامه داد: با وجود تولید سالانه 240 هزار تن انگور و اشتغال یک چهارم جمعیت ملایر در این حوزه، برنامه‌ای برای ایجاد صنایع تبدیلی انگور نداشتیم در حالیکه زیرساخت و مواد اولیه مهیاست.

وی عنوان کرد: هنوز کشمش در ملایر به صورت سنتی تهیه می‌شود و اقدام جدی برای صادرات و اصلاح سیستم آبیاری باغات انجام نشده است بنابراین دولت باید برای اجرای آبیاری نوین باغات تسهیلات رایگان در اختیار باغداران قرار دهد.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: ملایر عقبه‌ای بیش از ۷۰ سال در حوزه معادن دارد و معادن سیلیس، دولومیت، سرمک و ۳۰ واحد سیلیس‌کوبی از ظرفیت‌های این حوزه است که باید در چند حوزه از جمله مدیریت معادن، برداشت از معادن به صورت فرآیندی، ایجاد صنایع تولیدی در کنار واحدهای سیلیس‌کوبی، رعایت موارد زیست‌محیطی و اطلاع‌رسانی به مردم در زمان واگذاری معادن به بخش خصوصی تمرکز کنیم.

وی بیان کرد: برای چهارخطه کردن محور ملایر- آورزمان- نهاوند پیگیری‌ها و تلاش‌های زیادی انجام شد اما هنوز به نتایج قابل قبولی دست پیدا نکردیم و در این زمینه به طور جدی در مجلس ورود پیدا می‌کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: تکمیل راه‌آهن همدان- ملایر یکی از اولویت‌ها است که می‌تواند با اتصال ملایر به همدان- سنندج- تهران تحول‌آفرین باشد، به شرط آن که روند اجرایی آن بیشتر از ۲ یا ۳ سال طول نکشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین