کد خبر: ۵۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۰
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت:

نظارت خبرگان بر رهبری باید شفاف باشد

آفتاب‌‌نیوز : اکرمی اما در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، تاکید کرد: «این مساله باید برای مردم روشن شود که کمیسیونی در مجلس خبرگان وظیفه نظارت مستمر بر شرایط رهبری را طبق قانون اساسی برعهده دارد». 

اکرمی ادامه داد: از نظر قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری وظیفه نظارت مستمر بر شرایط رهبری را برعهده دارد و باید این مساله را به صورت شفاف به اطلاع مردم رساند. 

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه «انتخابات در ایران دو منظوره است» اظهار داشت: هرچه مردم بیشتر در انتخابات خبرگان رهبری شرکت کنند هم در داخل کشور تاثیرگذار است و هم تاثیر خود را بر مجامع بین‌المللی خواهد گذاشت. 

وی در ارزیابی نتایج انتخابات روز جمعه خبرگان نیز گفت: مردم حرف دل خود را در روز انتخابات در برگه‌های رای می‌زنند نه در نظرسنجی‌ها بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه کسانی در انتخابات خبرگان به این مجلس راه می‌یابند. 

وی در عین حال گفت: انتخابات در کشور ما همیشه با فراز و فرود روبرو بوده است بنابراین شاید در این انتخابات شاهد حضور پر شور و حماسی مردم نباشیم. 

اکرمی خاطر نشان کرد: در انتخابات خبرگان رهبری امکان رقابت وجود دارد زیرا در حدود دو برابر کاندیداهای مورد نیاز، افراد تایید صلاحیت شده‌اند بنابراین از مردم دعوت می‌کنم تا در انتخابات به شکل گسترده شرکت کنند. 

وی با اشاره به اینکه «ملت ما ملت شگفتی سازی هستند»، اظهار داشت: کسانی که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کرده است و با رای مردم انتخاب می‌شوند، نماینده مردم هستند و در این میان، مهم حضور مردم در انتخابات و ایفای وظایف نمایندگی از سوی انتخابات شوندگان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین