کد خبر: ۵۴۶۸۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

ترامپ انتشار اسناد روسیه را به تعویق انداخت

رئیس‌جمهوری آمریکا با به تعویق انداختن انتشار اسناد مرتبط با تحقیقات روسیه که خواستار غیر محرمانه شدن آنهاست، گفت پس از ابراز نگرانی "متحدان اصلی" بازرس کل وزارت دادگستری آنها را مورد بازنگری قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک سری توئیت‌هایی نوشت که اخیرا با مقام‌های وزارت دادگستری درباره درخواستش ملاقات کرده و آنها هم با انتشار این اسناد موافق هستند.

او همچنین نوشت که آنها نسبت به "تاثیر منفی" چنین اقدامی بر تحقیقات شورای ویژه بازرس رابرت مولر درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ابراز نگرانی کرده‌اند.

دونالد ترامپ همچنین هشدار داد چنانچه ضرورت داشته باشد شخصا خروج این اسناد از حالت محرمانگی را تایید خواهد کرد.

او نوشت: سرعت برای من و بقیه بسیار مهم است!

دفتر بازرس کل آمریکا در وزارت دادگستری هنوز اظهارنظر نکرده است. کاخ سفید دوشنبه پیش از دستور رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت دادگستری و دفتر رئیس اطلاعات ملی به غیر محرمانه کردن و انتشار یک سری از اسناد مرتبط با تحقیقات روسیه "به درخواست شماری از کمیته‌های کنگره و به خاطر شفافیت" خبر داد. این اسناد در کانون اتهام‌زنی جمهوری خواهان به این وزارتخانه و اف‌بی‌آی نسبت به جانبداری علیه ترامپ در اقداماتشان در تحقیقات روسیه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ اشاره دارد.

در همین حال، این اتهام‌زنی از دید منتقدان رئیس‌جمهوری آمریکا تلاشی برای بی‌اعتبار کردن تحقیقات بازرس مولر است که مکررا از سوی ترامپ به "شکار جادوگر" توصیف می‌شود. ترامپ جمعه در توئیتی نوشت: من با مقام‌های وزارت دادگستری برای غیر محرمانه کردن تعدادی از اسناد ملاقات کردم. آنها با انتنشار این اسناد موافقند اما تاکید دارند که چنین اقدامی احتمالا تاثیر منفی بر تحقیقات روسیه می‌گذارد. همچنین متحدان کلیدی خواستار عدم انتشار آنها شدند.

او در توئیت دیگری نوشت: بنابراین از بازرس کل خواسته شده تا این اسناد را به سرعت مورد بررسی قرار دهد. امیدوارم او دراین موضوع سرعت عمل به خرج دهد (و امیدوارم در سایر مسائل هم همینطور باشد.) نهایتا اینکه من می‌توانم در صورت ضرورت آنها را غیر محرمانه اعلام کنم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین