کد خبر: ۵۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۵
آرمین در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

اقتدارگرایان درگیر بحران ناکارآمدی

آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: اساسا تبلیغات باید در جهت اثبات خود باشد و هر گروه باید عملکرد خود را در معرض افکار عمومی قرار دهد و به پشتوانه عملکردش از مردم بخواهد که به ادامه برنامه‌هایش رای دهند. 

به گفته وی، اگر شاهد هستیم که جریان اقتدارگرا به جای تبلیغ عملکرد یکی، دوساله اخیر خود و دفاع از کارنامه خود به نقد و نفی عملکرد اصلاح‌طلبان می‌پردازد علت اصلی‌اش این است که این جریان گرفتار بحران ناکارآمدی است و این بحران جریان اقتدارگرا را ناگزیر می‌کند که به جای دفاع از عملکرد خود، به نقد عملکرد جریان رقیب و نفی آن بپردازد. 

آرمین در توضیح این موضوع تصریح کرد: جریان اقتدارگرا وعده‌های فراوانی در دوره انتخابات ریاست جمهوری به جامعه داده این در حالی است که تا اکنون نه تنها هیچکدام از آن وعده‌ها عملی نشده بلکه هیچ افقی روشنی برای عملیاتی شدن آن متصور نیست. 

وی با بیان اینکه «عملکرد اصلاح‌طلبان در شورای شهر عملکرد درخشانی است». افزود: جریان اقتدارگرا سعی می‌کند در ارزیابی عملکرد اصلاح‌طلبان در مساله شورا دست به مغالطه بزند و تمام عملکرد اصلاح‌طلبان را در این زمینه در شورای شهر تهران خلاصه کند در حالی که واقعیت غیر از این است. عملکرد اصلاح‌طلبان در مقوله شورا باید در سطحی گسترده مورد ارزیابی قرار بگیرد. 

آرمین در ادامه تاکید کرد: نهاد شورا به عنوان مردمی‌ترین نهاد و انتخابات شوراها به عنوان دموکراتیک‌ترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی افتخارش برای همیشه به نام اصلاح‌طلبان ثبت شده است. این اصلاح‌طلبان بودند که پس از گذشت 18 سال از عمر انقلاب و در حالی که نگرش اقتدارگرایانه و محافظه‌کارانه مخالف تشکیل شوراها و سپردن امور شهر به مردم بود و دائما نسبت به برگزاری آن و تشکیل شوراهای شهر و روستا هشدار می‌داد و اعلام خطر می‌کرد، برای اولین بار انتخابات شوراها را برگزار کردند. 

به اعتقاد وی، اگر از 36-35 هزار شورا که در سطح کشور به عنوان تجربه اول تشکیل شده، حدود 15 یا 20 درصد شوراها عملکرد موفقی نداشته باشند، به عنوان اولین تجربه، باید تجربه موفقی به شمار آید. یعنی اگر بخواهیم عملکرد اصلاح‌طلبان را در شوراها ببینیم، باید عملکرد آنها در سطح 36 هزار شهر و روستا بررسی کنیم. بنابراین عدم موفقیت شوراهای اول هم در حدی نیست که اقتدارگرایان ترویج و تبلیغ می‌کنند. 

آرمین تاکید کرد: اگر حمایت گسترده و بی‌دریغ رسانه ملی از شوراهای دوم تهران و تبلیغات منفی این رسانه ملی از شوراهای اول تهران نبود و مردم در جریان جنگ قدرت پنهان در شورای دوم قرار می‌گرفتند و از عوامل پشت پرده اطلاع پیدا می‌کردند که چرا تهران 5-4 ماه بدون شهردار بود قطعا به این نتیجه می‌رسیدند که چندان تفاوتی میان شورای اول و دوم نبوده، بلکه تفاوت در این بوده که اشکالات و اختلافات شورای اول کاملا تبلیغاتی می‌شد و موضوع برنامه‌های تبلیغات و خبری رسانه ملی قرار می‌گرفت، اما اختلافات شورای دوم کاملا مسکوت می‌ماند چرا که ترکیبش کاملا مورد تایید اقتدارگرایان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین