کد خبر: ۵۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۴

استقبال و انتقاد ایران از بیانیه اعراب!

آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه‌ پایانی بیست و هفتمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: «از شورای همکاری انتظار می‌رود طرف‌های مقابل را برای گفت‌وگو با ایران در جهت رسیدن به تفاهم لازم و پرهیز از یک سو نگری به این موضوع دعوت نماید». 

حسینی همچنین با اشاره به تاکید بیانیه شورای همکاری نسبت به عاری ساختن منطقه خاورمیانه از سلاح‌‌های کشتار جمعی و تحت نظارت قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای اسرائیل از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ایران به عنوان مبتکر این سیاست، تحقق چنین امری را گامی اصولی در جهت استقرار صلح، ثبات و امنیت منطقه می‌داند. 

استقبال ایران از مواضع شورای همکاری خلیج‌فارس در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که حسینی با رد ادعاهای مطرح شده در بیانیه مذکور درباره جزایر سه‌گانه ایرانی جزایر ابوموسی، تنب‌ بزرگ، تنب کوچک را جزء لاینفک سرزمین ایران داشت و تصریح کرد: «این‌گونه ادعاهای تکراری فاقد هرگونه مبانی حقوقی است و از نظر ایران کاملا مردود است. بنابر اظهارات حسینی دخالت جانبدارانه طرف‌های ثالث در سوءتفاهم ایران و امارات کمکی به رفع این سوءتفاهم نخواهد کرد. 

در بیانیه شورای همکاری بار دیگر بر ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی تاکید شده و از ایران خواسته شده از طریق مذاکرات مستقیم و بدون رجوع این پرونده به دادگاه بین‌المللی این مشکل را حل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین