کد خبر: ۵۴۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۱

واکنش تل‌آویو به کنفرانس هولوکاست

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، موزه «یاد واشم» (موزه هولوکاست اسرائیل) در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از تلاش اخیر تهران برای کارشناسی جلوه دادن نشست هولوکاست مدعی شد: «كنفرانس علمی‌نمای دولت ایران كه با عنوان "هولوكاست: چشم‌انداز جهانی" برگزار شده تلاش انكاركنندگان هولوكاست است و باید صراحتاً رد شود».

مخالفت فرانسه و اسرائیل با برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران در شرایطی صورت می‌گیرد که وزارت خارجه برزیل نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه همایش، پیشنهاد و یا اعلامیه‌ای که صحت هولوکاست را مورد تردید قرار دهد را قاطعانه محکوم می‌کند. در بیانیه وزارت خارجه برزیل آمده است که دولت این کشور از اخباری که درباره برگزاری کنفرانس هولوکاست و بررسی نوع و میزان این پدیده در تهران منتشر شده نگران است. 

مخالفت‌ها درباره برگزاری کنفرانس هولوکاست در حالی مطرح می‌شوند که منوچهر محمدی معاون وزیر امور خارجه ایران پیش از این گفته بود «دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بدون پیش قضاوتی، تصمیم گرفته زمینه لازم را برای محققان و اندیشمندان مخالف و موافق هولوکاست فراهم کند تا در کمال آزادی هر دو طرف در ایران به ابراز عقاید خود بپردازند».

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران نیز امروز گفت: «جنجال‌های ایجاد شده در مورد سوال منطقی رئیس جمهوری ایران و طفره رفتن از پاسخ دادن به آن به این دلیل است که می‌دانند اگر هولوکاست با قرائت رسمی زیر سوال برود، ماهیت و هویت رژیم صهیونیستی نیز زیر سوال خواهد رفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین