کد خبر: ۵۴۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

بارزانی برای ریاست جمهوری عراق نامزد معرفی کرد

مسعود بارزانی با انتشار پیامی اعلام کرد دکترفواد حسین رئیس دیوان سابق ریاست اقلیم کردستان عراق را به عنوان نامزد حزب دموکرات کردستان عراق جهت کسب پست ریاست جمهوری عراق معرفی می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود بارزانی در پیام خود با اعلام این مطلب اضافه کرد: دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق بنده را مسئول معرفی کاندیدای پست ریاست جمهوری کرد و بنده نیز دکتر فواد حسین را که فردی بسیار توانمند است معرفی می کنم.

وی افزود: ما بسیار علاقمند بودیم که احزاب کرد عراقی در خصوص فرد مشخصی برای پست ریاست جمهوری عراق به توافق برسند اما این اتفاق نیافتد.

در پی اعلام کاندیداتوری دکتر فواد حسین، وی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: من نامزد بارزانی برای کسب پست ریاست جمهوری عراق هستم و سفر نیچروان بارزانی به بغداد و دیدار با سایرگروههای عراقی برای کسب حمایت احزاب عراقی صورت گرفته است.

این در حالی است که اتحادیه میهنی کردستان عراق دکتر برهم صالح را به عنوان کاندیدای خود جهت کسب پست ریاست جمهوری معرفی کرده است.

علیرغم معرفی دو کاندیدای مختلف سایر احزاب کرد عراقی تاکید کرده اند که به هیچ کدام از کاندیداهای دو حزب حاکم کردستان عراق در پارلمان عراق رای نخواهند داد.

جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق و اتحاد اسلامی کردستان عراق روز دوشنبه تاکید کردند که به هیچ کدام از کاندیداهای حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق رای نخواهند داد.

احمد حاجی رشید نماینده جماعت اسلامی کردستان عراق در پارلمان عراق با اشاره به کاندیداهای مختلف کردها برای کسب پست ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که آنها به دکتر فوادحسین و دکتربرهم صالح رای نمی دهند.

غالب محمد از جنبش تغییر نیز در گفتگو با رسانه های محلی در کردستان عراق اظهار داشت: هیچ کدام از افراد معرفی شده کاندید ما برای کسب پست ریاست جمهوری عراق نیستند و به آنها هم رای نخواهیم داد.

در واکنش به چندکاندیدایی شدن احزاب کرد عراقی کمال چومانی روزنامه نگار کرد عراقی در صفحه رسمی خویش در فیس بوک نوشت: بزرگترین دروغ دو حزب کردی تا حالا این بوده است که در مقابل بغداد وحدت نظر دارند، موضوعی که باعث ترویج بدترین نوع ناسیونالیسم کردی در کردستان عراق شده است.

وی افزود: وجود دو کاندیدا از سوی دو حزب کردی باعث می شود که احزاب کردی با سایر جریانهای عراقی ائتلاف کنند، امری که حل مشکلات اربیل و بغداد را تسهیل خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه نگار ائتلاف با سایر احزاب عراقی باعث می شود نامزدهای پست ریاست جمهوری قبل از اینکه در تفکرات کردی غرق شوند عراقی فکر کرده و به فکر مشکلات همه عراقیها و در زمره آنها کردها باشند.

گفتنی است بدلیل اختلافات شدید کردها در خصوص کاندیدای ریاست جمهوری تعیین رئیس جمهور از نشست روز سه شنبه هفته آینده پارلمان عراق حذف و به تاریخ دیگری موکول شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین