کد خبر: ۵۴۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۲
تحلیل تاجرنیا از واکنش‌ها به ائتلاف اصلاح‌طلبان:

اصولگرایان قدرت تحمل یکدیگر را هم ندارند

آفتاب‌‌نیوز : تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با بیان این مطلب افزود: معتقدم موضوعی که اصولگرایان در مورد ائتلاف اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، ایراد نیست، بلکه این ویژگی همه ائتلاف هاست. همچنانکه ائتلافی که درگذشته میان اصولگرایان در دوره دوم شوراها و ریاست جمهوری نهم شکل گرفت براساس همین رویکرد بود. بنابراین ائتلاف برای رسیدن به قدرت امر مذمومی نیست امر مذموم آن است که مجموعه گروه‌هایی که در یک جبهه قرار دارند، برای پیشبرد اهداف خود دچار بعضی بداخلاقی‌های انتخاباتی شوند. 

تاجرنیا تاکید کرد: اصلاح‌طلبان با درک میزان اشتراکات و اختلافات و با تاکید بر این که منافع ملی اقتضا می‌کند تهدید از فضای مدیریتی جامعه رفع شود، به ائتلاف رسیدند. 

به گفته وی، اصلاح‌طلبان در حالی ائتلاف را پذیرفتند که 8 نفر از اعضای فهرست هیچ وابستگی به احزاب ندارند. بنابراین، ائتلاف اصلاح‌طلبان بدون هیچ‌گونه سهم خواهی و در راستای منافع ملی و رفع تهدید از بنیان‌های نظام شکل گرفت. 

به اعتقاد وی، طرح این موضوع از سوی اصولگرایان نشان دهنده این است که اصولگرایان و به خصوص جریان جدید چارچوب‌های مسائل سیاسی را نمی‌شناسند و چون دچار عوام‌زدگی و شعارزدگی هستند این مسائل را مطرح می‌کنند. 

وی در ادامه به انتقادات اصولگرایان به دولت خاتمی زمانی که احمدی‌نژاد شهردار تهران بود اشاره و تصریح کرد: زمانی که احمدی‌نژاد شهردار تهران بود از عدم توجه دولت به شهردار سخن می‌گفتند و بطور مشخص انتقاد می‌کردند که چرا شهردار تهران در جلسات هیات دولت حضور ندارد اما پس از آنکه احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، نه قدرت تحمل انتقادات شهردار را داشت و نه شهردار که از جبهه خودی بود را به درون هیات دولت راه داد. 

تاجرنیا سپس به شعار مبارزه با خویشاوند سالاری که از سوی اصولگرایان در دولت خاتمی مطرح می‌شد، پرداخت و اظهار داشت: یکی از شعارهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نهم مبارزه با خویشاوند سالاری بود. در حالی که امروز برادر، باجناق و حتی خواهر برخی از جهره‌های ارشد در جایگاه‌هایی خاص قرار گرفته‌اند. این امر نشان می‌دهد افرادی که این شعارها را مطرح می‌کردند چارچوب مسائل سیاسی را نمی‌دانند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مواردی که اشاره شد معتقدم حضور در انتخابات چه در قالب حزب یا جنبش یا ائتلاف برای کسب قدرت است و اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. مهم این است که احزاب و گروه‌ها برای حضور در انتخابات از هر وسیله‌ای بخصوص عوام فریبی استفاده نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین