کد خبر: ۵۴۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

نظر زیباکلام درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ

یک فعال اصلاح‌طلب اظهار داشت: نمی‌توان یک مورد مثال آورد که ظرف چهل سال گذشته تعامل با آمریکا برای کشور منفعت به‌همراه داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام در گفتگو با روزنامه آرمان در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ در سازمان ملل، گفت: من معتقدم آقای روحانی با دونالد ترامپ دیدار نخواهد کرد و احتمال این مساله در حد صفر خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه و فایده قطع رابطه چندین ساله ایران و آمریکا تصریح کرد: در شرایط کنونی نمی‌توان یک مورد مثال آورد که ظرف چهل سال گذشته تعامل با آمریکا برای کشور منفعت به‌همراه داشته است. بنده یک، دو جین برای شما مثال می‌آورم که ما می‌توانیم با ریزبینی و درایت دقیق‌تر اهداف خودمان را در قبال آمریکا تامین و منافع ملی را با سود بیشتر و هزینه کمتر احصاء کنیم.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به پیش بینی خود از سخنان امسال روحانی در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آقای روحانی به احتمال زیاد در سازمان ملل عنوان می‌کند ایران قصد تجاوز به هیچ کشوری را نخواهد داشت، با این وجود اگر کشوری نگاه چپ به ایران بیندازد ما آن را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. آقای روحانی دوباره روی برنامه موشکی ایران تاکید خواهد کرد و تاکید می‌کند برنامه موشکی ایران به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست و مردم خواهان تقویت برنامه موشکی هستند. ایشان احتمالا در سخنرانی خود به خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی این کشور اشاره می‌کند و عنوان می‌کند آمریکا باید به برجام بازگردد و به این توافق پایبند باشد، ایران دیگر درباره برجام با هیچ کشوی مذاکره نمی‌کند و به همین دلیل کشور‌های اروپایی باید به تعهدات خود به‌صورت جدی‌تری عمل کنند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین