کد خبر: ۵۴۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹

ارزیابی عباس عراقچی از سخنان روحانی در سازمان ملل/ فعلا ظرفیت گفتگو با آمریکا وجود ندارد

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه سیاست های آمریکا توسط روحانی به چالش کشیده شد، گفت: دولت فعلی آمریکا به هیچ وجه ظرفیت گفتگو کردن ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امشب (سه شنبه) در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به صورت مستقیم از نیویورک طی سخنانی درباره پیام سخنرانی حسن روحانی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سخنرانی به نوعی مانیفست سیاست خارجی ما در زمان حاضر و نحوه برخورد ما با مسائل جهانی و رویکردهای ایران بود.

معاون سیاسی وزیر خارجه با اشاره به مخالفت کنونی جهان با روند یکجانبه گرایی اضافه کرد: سیاست های آمریکا توسط روحانی به چالش کشیده شد و روحانی بیان منطق جمهوری اسلامی ایران در برخورد با سیاست ترامپ را بیان کرد. شاید لازم بود به صورت کامل و جامع پاسخ ادعاهای ترامپ و درخواست های ایشان برای مذاکره با ایران که از موضع منافقانه و اهداف غیرمذاکراتی صورت می گیرد، داده شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: روحانی چهره واقعی ترامپ را افشا کرد و اینکه کسی که به تعهدات خود پایبند نیست نمی تواند مورد اعتماد باشد و اگر آمریکا در گفتگو صداقت دارد باید در پایبندی به تعهدات خود این را ثابت کند.

عراقچی اضافه کرد: دولت فعلی آمریکا به هیچ وجه ظرفیت گفتگو کردن ندارد. ترامپ در چند ساعت گذشته مواضع متناقضی را اتخاذ می کند. صبح توئیت می زند و دو ساعت قبل در مجمع عمومی نظری متفاوت را بیان می کند.

معاون سیاسی وزیر خارجه اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود باید پاسخ ترامپ با منطق لازم داده می شد و دنیا و مردم ما می فهمیدند منطق ایران استوار سیاسی است و براساس اصول و قواعد صحبت می کند و کسی که به هیچ قاعده ای پایبند نیست ایران طرف مذاکره با چنین فردی نمی تواند وارد شود. ایران اهل منطق و گفت وگو است.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین