کد خبر: ۵۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۰

نیروهای امنیتی عباس در خیابان‌های غزه

آفتاب‌‌نیوز : این اقدام عباس در حالی صورت می‌گیرد که آغاز درگیری‌های اخیر با حرکت اعتراضی و حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به مجلس قانون‌گذاری فلسطین بود. این نیروها با اعتراض به نگرفتن حقوق خود به نمایندگان حماس در مجلس قانونگذاری حمله کرده و سپس با درگیری‌های پراکنده روندی را آغاز کردند که تا کنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامیده است.

يك منبع امنيتي فلسطينی در این باره می‌گوید:ابومازن دستور داده است تا نیروهای امنیتی وابسته به وی در تمامی خیابان‌های غزه مستقر شوند. وی در حالی از این نیروها خواسته است آرامش را به منطقه بازگردانند که آنان خود آغاز کنندگان درگیری‌های اخیر و یک سوی آشوب‌ها بوده‌اند.

در نقطه مقابل نیز سعید صیام، وزیر کشور دولت فلسطین نیز نیروهای امنیتی تحت کنترل دولت را مامور دستگیری و برخورد با عوامل جنایات اخیر کرده است. در آخرین مورد از این درگیر‌ی‌ها روز گذشته سه فرزند یک مقام امنیتی فلسطین به همراه یک کودک دیگر در مسیر مدرسه به رگبار بسته شدند. این حادثه باعث زخمی شدن چندین عابر دیگر نیز شد. 

اسماعیل هنیه و محمود الزهار، نخست وزیر و وزیر امور خارجه فلسطین نیز با جنایت خواندن این رویداد خواستار تعقیب عوامل آن شده‌اند. تا کنون هیچ گروه فلسطینی مسئولیت این حمله تروریستی را نپذیرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین