کد خبر: ۵۴۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۰۰:۵۳
شیعه‌کشی در عراق ادامه دارد

مرگ در ساعت 7 صبح

آفتاب‌‌نیوز : بنا به گزارش رویتر ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه یک کامیون وارد میدان طیران بغداد شد. این میدان به عنوان محلی شناخته‌می‌شود که کارگران روزمزد برای یافتن کار در آن‌جا جمع می‌شوند. راننده کامیون پس از رسیدن به وسط میدان خطاب به انبوه بیکاران فریاد زد که یک کار مناسب برای آنان سراغ دارد. لحظاتی پس از آن در حالی که صدها نفر در اطراف کامیون جمع شده بودند ناگهان راننده مواد منفجره داخل آن را منفجر کرد. تنها چند ثانیه بعد نیز یک خودروی دیگر که در سی متری این کامیون پارک شده بود نیز منفجر شد و آسمان منطقه را تیره کرد.

به گفته پلیس عراق در این بمبگذاری‌دوقلو حداقل از 200 کیلوگرم مواد منفجره بسیار قوی استفاده شده و شدت این دو انفجار به حدی بود که برخی اجساد به هیچ وجه قابل شناسایی نبودند. مطابق برآوردهای اولیه حداقل 66 نفر در این انفجار دوقلو کشته  و بیش از 221 نفر نیز به شدت زخمی شدند و به نظر می‌رسد که تعداد کشته‌شدگان رو به افزایش گذارد.

ساعتی بعد نخست‌وزیر نوری المالکی طی یک نطق سراسری که از رادیو‌ها و تلویزیون‌های عراقی پخش شد این بمبگذاری را «یک قتل‌عام وحشتناک» توصیف کرد و گفت که شورشیان القاعده و طرفداران صدام انجام چنین جنایاتی می‌خواهند امکان شکل‌گیری یک عراق آزاد،متحد و مقتدر را برای همیشه نابود کنند:  «تروریست‌ها می‌کوشند تا چرخه خشونت‌های فرقه‌ای را تشدید کرده و با گسترش هرج‌و‌مرج، اوضاع کشور را برای دولت غیرقابل کنترل کنند».

با اینکه هنوز هیچ‌گروهی مسئولیت بمب‌گذاری‌های خونبار روز سه‌شنبه بغداد را نپذیرفته‌است ولی با توجه به اینکه میدان طیران از دیرباز محل تجمع کارگران فقیر شیعه شناخته می‌شده تروریستهای سنی به عنوان متهم اول این جنایت قلمداد می‌شوند. بسیاری از مردم عراق بیم آن را دارند که کشور به آستانه یک جنگ داخلی تمام‌عیار و نامحدود رسیده باشد.

دولت عراق در تلاشی برای توقف خشونت‌های داخلی این کشور اقدام به برگزاری یک کنفرانس آشتی ملی نموده که مطابق برنامه قرار است شنبه آینده در امان پایتخت اردن برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین