کد خبر: ۵۴۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰

ادعای نتانیاهو در سازمان ملل علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بدون مقدمه و با یاوه‌گویی علیه کشورمان آغاز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز این سخنرانی گفت: سال گذشته که اینجا صحبت کردم، اسرائیل تنها بود. از میان تمامی اعضای سازمان ملل متحد، تنها اسرائیل بود که با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرد.

او در ادامه با اشاره به ادعاهای پیشین خود درباره سایت‌های مخفی هسته‌ای در کشورمان، مدعی افشاگری جدیدی شد و گفت که مختصات تأسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ای را که پیش‌تر اطلاعات آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده است، ارائه می‌دهد.

او گفت: اسرائیل هر آنچه را که باید برای دفاع از خود در برابر ایران انجام می‌دهد. ما در سوریه مقابل شما هستیم. ما در عراق مقابل شما هستیم.

ادعای نتانیاهو در سازمان ملل علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد، در حالی که آمریکا با تحریم‌های شدید علیه ایران اقدام می‌کند، اروپا به این کشور برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند. آیا اروپایی‌ها از تاریخ درس نمی‌گیرند؟

نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی تصاویری را در سازمان ملل نشان داد که به ادعای او، تاسیسات سرّی ایران را در چند نقطه از جمله در «تورقوزآباد» نشان می‌داد! نتانیاهو گفت، تصاویری که نشان می‌دهد محل یک آرشیو اسناد اتمی و یک انبار مواد و تجهیزات اتمی ایران است!

او خیال‌بافی‌های خود را به این ترتیب ادامه داد که ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تأسیساتی خارج نموده و در مناطق مختلفی در تهران پخش و پنهان کرده است!

ادعای نتانیاهو در سازمان ملل علیه ایران

این اظهارات بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های مکرری، صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را مورد تأیید قرار داده است و این گزارش‌ها در شرایطی منتشر شده که این نهاد بین‌المللی نظارت کاملی بر این فعالیت‌ها داشته است.

او با اشاره به برجام، ضمن طرح این ادعا که این توافق جنگ را دور نکرد بلکه نزدیک‌ کرد، گفت، لغو تحریم‌ها بر اساس این توافق کاملاً اشتباه بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را متهم کرد که «از مردم بی‌گناه بیروت به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند».

نتانیاهو اظهار کرد: به رهبران اروپا و دیگر کشورها می‌گویم به جای حمایت از ایران، به آمریکا و اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی علیه این کشور بپیوندند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم تا از دونالد ترامپ و نیکی هیلی به خاطر حمایت‌های بی‌دریغ آنان از اسرائیل در سازمان ملل متحد قدردانی کنم. او در ادامه از قطع کمک‌های واشنگتن به آژانس بین‌المللی امداد و کاریابی فلسطین (آنروا) استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، او همچنین اظهار کرد، حماس باید اتباع و نیروهای اسرائیلی تحت اسارت این گروه را آزاد کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین