کد خبر: ۵۴۸۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

چرا از برنامه‌هایی مثل «محله بروبیا» خبری نیست؟

مجید قناد درباره رویکرد تلویزیون در قبال ساخت برنامه‌های کودک و نوجوان همگام با بازگشایی مدارس، گفت: سال‌ها پیش همیشه یک هفته پیش از آغاز مدارس ویژه برنامه‌های خاصی در ارتباط با بازگشایی مدارس داشتیم. نمونه‌هایی مثل «محله بروبیا»، «علی کوچولو»، «هادی و هدی» و ...؛ اما چرا حالا خبری از این برنامه‌ها نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
این مجری برنامه‌های کودک در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: ما سال‌ها پیش برنامه‌های متنوعی را در ارتباط با بازگشایی مدارس برای مخاطبان داشتیم، چرا که می‌بایست بچه‌ها را با مدرسه آشنا می‌کردیم، ما سعی می‌کردیم با شیوه‌هایی چون نمایش، بازی، مسابقه، قصه و گفت‌وگو آنها را هدایت کنیم. آیا این سال‌ها با آن سال‌ها یکی است؟ سال‌هایی که قصه‌هایی از طریق عروسک‌هایی مثل «هادی و هدی» برای بچه‌ها آموزش لازم را می‌دادیم و یا مفاهیم ساده جنگ را با برنامه‌ای مثل «علی کوچولو» به کودکان انتقال می‌دادیم و یا نمونه‌هایی همچون «محله بروبیا».

وی ادامه داد: بچه‌ها این روزها متناسب با سنشان خوراک می‌خواهند، چیزی که کمتر در تلویزیون می‌بینیم. بچه‌ها سرمایه آینده ما هستند. نگذاریم اینگونه از دست بروند. چرا بچه‌ها بیشتر جذب موبایل و برنامه‌های اینترنتی می‌شوند، به دلیل این‌که تلویزیون نتوانسته است آنها را راضی نگه دارد؛ البته تلویزیون تلاش خود را می‌کند، اما این تلاش کم است.

این مجری قدیمی برنامه‌های کودکان در ادامه گفت: بچه‌ها، خانواده، آموزش و پرورش و صداوسیما باید دست به دست هم دهند و این آموزش‌ها فقط از طریق تلویزیون نمی‌تواند اتفاق بیفتد. بازگشایی مدارس، هدایت بچه‌ها و آشنایی خانواده‌ها سال‌ها پیش از طریق برنامه‌هایی چون «بازی، شادی، تماشا» به بچه‌ها و خانواده‌ها آموزش داده می‌شد. این برنامه‌ها حالا کجا هستند؟

قناد در عین حال پیشنهاد داد که از حضور برنامه‌سازان باسابقه در تلویزیون استفاده کنند و گفت: کودکان به تنوع نیاز دارند، کودکان به رنگ و موسیقی نیاز دارند. نگذاریم بچه‌های ما از بی‌برنامگی به برنامه‌های کاذب بسنده کنند. بسیاری از همکاران سال‌ها پیش من از جمله آقای بیژن بیرنگ، مرحوم مسعود رسام، فریما فرهی، خانم محمدی، آقای سپاسی، آقای کاظم اخوان از جمله هنرمندانی بودند که بچه‌ها را به سمت تلویزیون جذب کردند. تلویزیون ما خوب است، اما می‌تواند خوب‌تر باشد. شبکه پویا هم تلاش خود را می‌کند، اما باید برنامه وطنی هم داشته باشد. بچه‌ها نمایش، رنگ، موسیقی و ... می‌خواهند. باید با آنها همراه باشیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو از تعطیلی برنامه‌ای «یک گله جا» در تلویزیون خبر داد و اظهار کرد: این برنامه به دلیل نداشتن بودجه و همچنین دکور مشخص رو به تعطیلی است. در حال حاضر دکور این برنامه که در شهرک سینمایی است نیز قرار است جمع‌آوری شود.

این مجری تلویزیونی گفت: استفاده از اسپانسر برای برنامه‌های کودکان هیچ معنایی ندارد اگر هم استفاده می‌شود باید اسپانسر فرهنگی باشد. اگر من بچه را از طریق همراه اول جذب تلویزیون می‌کنم غیرمستقیم آنها را با تلفن همراه کرده‌ام. متاسفانه تلویزیون پول نمی‌دهد و ما به دلیل این‌که بودجه‌ای نداریم برنامه‌مان تعطیل می‌شود، چرا برنامه‌ای که می‌تواند به بچه‌ها را به سمت بهداشت، سلامت و قانون و محیط زیست هدایت کند باید تعطیل شود؟

به گزارش ایسنا، برنامه «یک گله جا» با اجرای مجید قناد در ۵۲ قسمت ساخته و پخش شد و ادامه‌ این مجموعه به دلیل نبود بودجه تولید نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین