کد خبر: ۵۴۸۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

نماینده مجلس: معافیت مدارس از پرداخت پول آب و برق و گاز از فروردین تا اسفند 97

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید هیچ مدرسه دولتی نباید از اول فرودین ماه هزینه‌های آب و برق و گاز را بپردازد و وزارتخانه‌های ذی‌ربط هم از این موضوع اطلاع دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحمایت میرزاده درخصوص اجرایی نشدن قانون معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز گفت: قانون بودجه سال 97 باید از ابتدای سال اجرایی می‌شد و لازم بود وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی این قانون را بنویسند و به مدارس ابلاغ کنند لذا این موضوع چیزی نیست که به مجلس مربوط باشد بلکه دولت باید به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون هیچ مدرسه دولتی نباید از اول فرودین ماه هزینه‌های آب و برق و گاز را بپردازد و با توجه به اینکه وزارتخانه‌های ذی‌ربط از این قانون اطلاع دارند، بعید است برای مدرسه‌ها از این بابت مشکلی به وجود آید.

مشکل کنونی مدارس به دلیل بدهی سال‌های قبل آنها نسبت به هزینه‌های آب و برق و گاز و پیش از تصویب قانون معافیت مدارس از پرداخت این قبوض است
وی ادامه داد: مشکل کنونی مدارس به دلیل بدهی سال‌های قبل آنها نسبت به هزینه‌های آب و برق و گاز و پیش از تصویب قانون معافیت مدارس از پرداخت این قبوض است؛ به همین دلیل چگونگی پرداخت آنها باید به همان روالی باشد که پیش از این محاسبه می‌شد.

معافیت مدارس از پرداخت پول آب و برق و گاز از فروردین تا اسفند 97 قابل محاسبه است

میرزاده با بیان اینکه حتی اگر به کمک مجلس در این خصوص نیز نیاز باشد، در صورت درخواست آموزش و پرورش آن را بررسی خواهیم کرد، گفت: قانون معافیت مدارس از پرداخت پول آب و برق و گاز مربوط به بودجه سال 97 بود و از فروردین تا پایان اسفند 97 قابل محاسبه است لذا هزینه و بدهی سال‌های قبل مدارس آن ربطی به این قانون ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر مدرسه‌ای از سال‌های قبل بدهی دارد طبیعی است که باید آن را بپردازد تا دچار مشکل نشود ولی قطعا مصرف آب و برق و گاز مدارس در سال 97 با رعایت الگوی مصرف رایگان است و طبق قانون هیچ مدرسه‌ای نباید پولی در این مورد بپردازد.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین