کد خبر: ۵۴۸۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

کافئین تحمل درد را آسان می‌سازد

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مرتب کافئین توانایی بدن را برای تحمل درد افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
گروهی از متخصصان علوم پزشکیِ دانشگاه آلاباما در آمریکا با بررسی روی ۶۲ زن و مرد ۱۹ تا ۷۷ ساله میزان کافئین دریافتی آنان از مصرف قهوه، چای، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و شکلات را ثبت کردند.

گروهی از این افراد به طور میانگین در طول روز ۱۷۰ میلی‌گرم کافئین دریافت کردند که معادل دو فنجان قهوه است. همچنین برخی از این افراد بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در طول روز دریافت کرده بودند.

پس از گذشت هفت روز، محققان به سنجش میزان تحمل درد در افراد شرکت‌کننده اقدام کردند. روی دست این افراد وسیله‌ای قرار داده شد که باید هنگام احساس درد و غیر قابل تحمل بودن آن دکمه موجود روی دستگاه را فشار می‌دادند.

این متخصصان همچنین فاکتورهایی همچون جنسیت، نژاد، استعمال مواد دخانی و مصرف الکل که می‌تواند بر احساس درد تاثیر بگذارد، کنترل کردند. به گفته آنها، هرچه میزان مصرف کافئین بیشتر باشد، بدن در برابر درد تحمل بیشتری دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، متخصصان اظهار داشتند: رژیم غذایی می‌تواند عامل مداخله کننده مفیدی در کاهش احساس درد باشد. همچنین تنها کافئین این خاصیت را ندارد و رژیم‌های غذایی گیاهی نیز می‌توانند در افزایش آستانه تحمل درد موثر باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین