کد خبر: ۵۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۵
با تقاضای محکومیت رد هولوکاست

اسراییل از ایران به پاپ شکایت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز نخست‌وزیر اسرائیل که برای جلب حمایت ایتالیا از تحریم ایران به این کشور سفر کرده در دیداری 40 دقیقه‌ای با پاپ بندیکت شانزدهم در واتیکان بار دیگر از رهبر کاتولیک‌های جهان برای سفر به اسرائیل دیدار کرد. بنابر اظهارات خانم مری ایسان سخنگوی اولمرت واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرده که هولوکاست باید برای همیشه هشداری در قبال احترام به حقوق دیگران باشد. ا

ولمرت بعد از دیدار با پاپ به خبرنگاران گفت که پاپ برای سفر به اسرائیل ابزار تمایل کرده ولی تعیین زمانی دقیق سفر خود را به وقت دیگری موکول کرد. پاپ و اولمرت در دیدار خود درباره مسائل مختلفی منجمله روابط دو جانبه و مسائل خاورمیانه گفت‌وگو کردند. 

از زمان برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران کشورها و شخصیت‌های سیاسی زیادی در جهان از ابتکار ایران در بزگزاری همایش رسیدگی به ابعاد این واقعه انتقاد کرده‌اند ولی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به انتقادات اعلام کرده که غربی‌ها در زمینه هولوکاست از پاسخ دادن به سوالات مطروحه ناتوان مانده‌اند و به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند. آمریکا، فرانسه، برزیل، آرژانتین و رژیم صهیونیستی از جمله کشورهایی هستند که از برگزاری این کنفرانس ابراز نگرانی کرده‌اند. 

وزارت خارجه فرانسه ظرف روزهای اخیر در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که در این نشست هولوکاست انکار شود، فرانسه با قاطعیت تمام برگزاری این نشست را محکوم می‌کند. موزه هولوکاست رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی تمام، انکار هولوکاست از سوی ایران را دنبال می‌کند.

 منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در پاسخ به منتقدان برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران گفت: «جنجال‌های ایجاد شده در مورد سوال منطقی رئیس جمهوری ایران و طفره رفتن از پاسخ دادن به آن به این دلیل است که می‌دانند اگر هولوکاست با قرائت رسمی زیر سوال برود، ماهیت و هویت رژیم صهیونیستی نیز زیر سوال خواهد رفت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین