کد خبر: ۵۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

شناسنامه‌دار شدن 10 موکب اربعین حسینی همدان در کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده 10 موکب همدان شناسنامه خود را از ستاد مرکز دریافت کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی بادامی‌نجات سه‌شنبه 10 مهر در جلسه مسئولان ایستگاه صلواتی استان همدان، با اشاره به تشکیل کمیته‌های 13گانه در استان برای خدمت به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان نیز به عنوان کمیته پشتیبانی، اسکان و تغذیه اربعین انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده 10 موکب همدان شناسنامه خود را از ستاد مرکز دریافت کرده‌اند، افزود:  در داخل کشور نیز 10 موکب در مسیر تا خروجی کشور در مرزها در خدمت زائران هستند.

بادامی‌نجات از پیش‌بینی تغذیه 30 هزار نفر و اسکان 17 هزار نفری در موکب‌های همدان خبر داد و عنوان کرد: موکب‌های حضرت علی‌اکبر(ع)، حاج حسین‌همدانی، آیت‌الله بهاری، امام رضا(ع) مریانج، زیارت عاشورا، شهدای منا، سیدالشهدا(موقعیت سردار همدانی)، شهدای شهرستان رزن، سیدالشهدا و شهید علی چیت‌سازیان، 10 موکب شناسنامه‌دار همدان است که در کنار موکب‌های عراقی و ایرانی به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی درباره کمیته فراخوان گفت: این کمیته خادمان حسینی را ثبت‌نام و پذیرش کرده است و در هر موکب حداقل 20 و حداکثر 45 خادم در زمینه‌های تبلیغی، رفاهی و خدماتی فعالیت می‌کنند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه عراق تا کنون اجازه صدور ویزا برای خادمان حسینی را نداده است، ادامه داد: کمیته پشتیبانی نذورات مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه موانعی برای تأمین گوشت و اقلام مورد نیاز موکب‌ها وجود دارد، گفت: کمیته پشتیبانی باید کالای مورد نیازموکب‌ها را به زبان عربی و فارسی در سامانه ثبت کنند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه وسایل موکب‌ها از مرز مهران خارج می‌شوند، افزود: 120 کامیون، تریلی و 10 چرخ با وجود مشکلات و مسائلی که امروزه با آن مواجه هستند، به طور خودجوش برای حمل‌ونقل موکب‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین