کد خبر: ۵۴۹۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱

تأمین آب شرب 100روستای بانه

مدیر منابع آب حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه گفت: آب شرب 100روستای مشخص در شهرستان بانه توسط شرکت آب و فاضلاب تأمین خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید «مرتضی موسوی» دیروز پنج‌شنبه(۱۲ مهر ماه) در جریان بازدید از سد بانه با اشاره به وجود سازه‌های آبی مناسب در شهرستان بانه اظهار کرد: در نظر داریم با اعتبارات سال 98 آب مورد نیاز کشاورزی و شرب شهرستان بانه را تأمین کنیم.

وی افزود: آب شرب بیش از 100روستای شهرستان بانه که مشکل کمبود آب آشامیدنی دارند توسط شرکت آب و فاضلاب تأمین خواهد شد.

مدیر منابع آب حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه با اشاره به ضرورت تکمیل خط انتقال آب از سد عباس‌آباد به بانه تصریح کرد: به‌علت ضرورت تعمیر سد بانه نیاز است خط انتقال آب از سد عباس‌آباد به بانه تکمیل شود که همه تلاشمان را برای تأمین اعتبار این پروژه می‌کنیم.

«انور کریمی کانی»، مدیر اداره منابع آب شهرستان بانه با اشاره به نبود آبخوان در این شهرستان گفت: برای تأمین آب شرب و کشاورزی با توجه به نبودآبخوان در بانه، تنها راه حل ساخت سد برای تأمین آب است.

وی ادامه داد: مشکلی برای دریچه‌های سد بانه به وجو آمده است که فقط با تکمیل خط انتقال آب سد عباس آباد به بانه امکان انجام تعمیرات وجود دارد.

مدیر اداره منابع آب شهرستان بانه خاطرنشان کرد: 10کیلومتر از خط انتقال آب از سد عباس‌آباد به تصفیه‌خانه بانه نیمه کاره مانده است که برای تکمیل این پروژه به 116 میلیارد ریال اعتبار احتیاج داریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نبود سد، برای تأمین آب کشاورزی یادآور شد: سد چومان و کانی گویژان در دست مطالعه قرار دارند که با تکمیل این سدها می‌توانیم کشاورزی را در بانه رونق ببخشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین