کد خبر: ۵۴۹۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

نتانیاهو برای دوازدهمین بار توسط پلیس بازجویی شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بازجویی‌های متعدد از سوی پلیس، امروز برای دوازدهمین بار به سوالات درباره پرونده‌های فساد پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) برای دوازدهمین بار طی دو سال اخیر به خاطر پرونده‌های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نیروهای یگان «لاهاو ۴۴۳» پلیس رژیم صهیونیستی امروز با حضور در خانه نتانیاهو از او و همسرش درباره اتهامات مطرح شده در پرونده‌های موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» و «پرونده ۲۰۰۰» بازجویی کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی چهار پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «پرونده ۴۰۰۰» که در آن نتانیاهو به ارائه امتیازات خاص و غیرعادی به «شائول الوویچ» صاحب‌امتیاز شرکت مخابراتی-رسانه‌ای «بِزِک» در ازای پوشش رسانه‌ای مطلوب و مثبت از خود و همسرش «سارا»، متهم است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین