کد خبر: ۵۴۹۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

ارتش آمریکا برای حضور همزمان در دو جنگ آماده نیست

براساس گزارش یک اندیشکده در واشنگتن، ارتش آمریکا به قدر کافی برای حضور در دو جنگ بزرگ و با وجود بودجه دفاعی تصویب شده در دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ، آماده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موسسه هریتج در ارزیابی سالانه خود از تجهیزات دفاعی آمریکا نوشت: تجهیزات فعال ارتش آمریکا دو سوم مقداری هستند که باید باشند، تجهیزات به کار گرفته شده نیز قدیمی‌تر و فرسوده تر هستند و استفاده از آن در سطح آماده باش مشکل ساز است.

به گفته داکوتا وود، یکی از تفنگداران بازنشسته ویژه نیروی دریایی آمریکا و سردبیر گزارش "شاخص قوای ارتش در 2019" متعلق به موسسه هریتج، ساختار دفاعی آمریکا هنوز بسیار کوچک است. همچنین در مقیاس رتبه بندی "بسیار ضعیف، ضعیف، کم، قوی، بسیار قوی" وضعیت نظامی آمریکا "کم" است.

این اندیشکده در ادامه ارزیابی خود آورده است:‌ شاخص 2019 به این مساله می پردازد که نیروی نظامی کنونی آمریکا احتمالا قادر به انجام یک درگیری گسترده منطقه‌ای هست اما در مواجهه با دو اقدام نظامی و درگیری همزمان تجهیزاتش کافی نخواهد بود.

این گزارش می‌نویسد: همچنین بودجه‌های بیشتر لزوما باعث نمی شود تا ارتش آمریکا برای حضور در جنگ آماده باشند. این امکان وجود دارد که اگر بودجه به صورت نادرست اختصاص یابد یا هدر برود، یک بودجه دفاعی بیشتر تنها باعث کمتر شدن توانایی نظامی آمریکا شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین