کد خبر: ۵۴۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

مازندران ونیز شده است

درست است که باران هر وقت و هر کجا ببارد با خود نعمت و برکت می‌آورد اما حتی برای شمالی‌ها هم که باران مهمان همیشگی خانه‌هایشان است تغییر رژیم بارش در سالهای گذشته پس از بروز خشکسالیها و تغییر اقلیم و در کنار آن بهم زدن تعادل اکوسیستم منابع طبیعی شده اسباب دردسر؛ انسانهایی که تنها به منافع شخصی شان فکر می‌کنند با بهره برداری بی‌رویه از شن و ماسه بستر رودخانه‌ها، خانه سازی و کشاورزی کنار آن، از بین بردن منابع جنگل و نیز استفاده نامناسب از آبهای سطحی با استفاده از آبخیزداری، سبب شده اند که زمین تاب و تحمل باران رگباری پاییزه را نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 با بارش شدید باران همانند آنچه که از دیروز تا به امروز در استانهای شمالی و به خصوص مازندران اتفاق افتاده مردم برخی نواحی همچون نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر در غرب مازندران و از آن سو قائمشهر، بابل و ساری در شرق استان بیشترین آسیب را دیده‌اند و به اصطلاح خانه خراب شده‌اند تا آنجا که 15 خط اصلی برق مازندران دچار قطعی شده و گاز و آب در برخی نواحی مازندران قطع شده و خانه های ساکنان برخی نواحی به خصوص در نوشهر و چالوس و تنکابن پر از آب شده است و ماشین ها در پارکینگ‌ ها زیر آب فرو رفته اند.

با وجود آنکه هشدارهای لازم به مردم مازندران و مسافران هوادار این استانهای شمالی نسبت به وقوع سیل و بارندگی شدید داده شده بود اما باز هم گرفتار شدند و یک مسافر اسب سوار در لب ساحل فریدونکنار با صائقه دچار ایست قلبی شد و اسب درجا از بین رفت؛ حالا این مسافر شمال در کماست و 2 نفر نیز در بهشهر و ساری دچار برق گرفتگی شده اند.

بارندگی مازندران از ظهر روز گذشته آغاز شده هنوز هم ادامه دارد و انگار خیال رفتن ندارد؛ تاکنون بیشتر باران در اطراف رامسر با 263 میلیمتر رخ داده و سد رامسر در آستانه سرریز شدن است.

فعلا شرایط در رامسر و تنکبان بحرانی است و مدارس غرب مازندران برای احتیاط و آسیب ندیدن دانش آموزان تعطیل شده‌اند. 

بارش باران که از دیروز در مازندران آغاز شده است خسارت‌های فراوانی را به همراه داشت به طوری که موجب آبگرفتگی معابر و برخی منازل در بسیاری از شهرستان‌های این استان به ویژه در نوشهر و چالوس شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از روزهای گذشته شده بود بارش باران در تمام مازندران و به ویژه در غرب استان موجب آبگرفتگی معابر و منازل و سرریز شدن رودخانه‌ها شد و این امر مدارس را در شیفت صبح به تعطیلی کشاند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی نوشهر، بارش باران در این ایستگاه تا صبح امروز ۱۵۴ میلیمتر گزارش شد که پس از رامسر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داد.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان در این وضعیت آب و هوایی، گفت: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و برخی منازل شد و خسارت‌هایی به بار آورد.

*شهر هچیرود تا حدی بحرانی است

وی با بیان این‌که وضعیت در هچیرود تا حدی بحرانی است، اظهار کرد: آب به داخل منازل برخی نقاط در سطح روستاهای چالوس و شهر هچیرود رفت و موجب خساراتی شد، هم‌چنین در مناطقی از جمله رادیو دریا، اشکاردشت و روستاهای خرمنه و ذوات نیز آبگرفتگی منازل گزارش شده است.

زندی ادامه داد: قطع درختان در چند نقطه موجب قطعی برق به صورت مقطعی شد که با تلاش اداره برق مشکل برطرف گردید.

فرماندار چالوس با اشاره به این‌که در ۶۰ نقطه آبگرفتگی گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از شب گذشته نیروهای شهرداری، هلال احمر و آب و فاضلاب روستایی در حال امداد رسانی و تخلیه آب از منازل هستند.

وی افزود: در زیرزمین تعدادی از واحدهای آپارتمان در چالوس نیز آبگرفتگی موجب بروز خسارت به چند دستگاه خودرو شد به طوری که برخی از خودروها تا سقف در زیر آب قرار داشتند.

* تعطیلی تمامی مدارس در چالوس

زندی گفت: به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر تمامی مدارس شیفت صبح شهرستان تعطیل است.

*تعطیلی مدارس در نوشهر

عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که از شب گذشته از چند نقطه شهرستان بازدید به عمل آمد و تمامی نیروها برای امدادرسانی در آماده‌باش کامل قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به شدت باران تمامی مدارس نوشهر تعطیل است.

* بازگشایی تمامی مسیرهای شهری نوشهر

علی امانی شهردار نوشهر در این زمینه به ایسنا گفت: از روز گذشته تمامی نیروها در حال آماده‌باش هستند و مسیرهایی که بر اثر بارش باران مسدود شده بود، بازگشایی شد.

آبگرفتگی چند منزل در بهجت‌آباد

وی افزود: در بهجت‌آباد به دلیل سرریز شدن آب رودخانه از چالوس، موجب آبگرفتگی چند دستگاه منزل شد.

بارش ۱۵۴ میلیمتری در نوشهر

رضا گلپور رئیس هواشناسی نوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که از روز گذشته تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز بیش از ۱۵۴ میلیمتر در نوشهر باران باریده است، اظهار کرد: پس از رامسر این شهر بیشترین بارش باران را داشته است.

وی افزود: بارش باران تا عصر ادامه دارد و بعد از آن روبه کاهش می‌رود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
شهرداران بازنشسته. ونیز مثل. مشاور خارجی فوتبال , برای تالاب انزلی و مازندران و.... دعوت کنند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین