کد خبر: ۵۴۹۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

هر تلاشی برای هدف قرار دادن اس ۳۰۰ در سوریه محکوم به شکست است

کارشناسان نظامی روسیه تاکید کردند، هر گونه تلاشی برای هدف قرار دادن سامانه‌های "اس ۳۰۰ بی ام" در سوریه نتیجه‌اش شکست است زیرا تجهیزاتی برای حفاظت از آنها وجود دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، این کارشناسان اظهار داشتند، جنگنده یا موشکی نمی‌تواند به سامانه‌های موشکی اس ۳۰۰ که روسیه به تازگی به سوریه منتقل کرده حمله کند زیرا تجهیزاتی برای حفاظت از این سامانه‌های دفاع موشکی از جمله سامانه پدافندی پانتسیر اس ۱ حاوی موشک‌ها و خمپاره‌هایی برای مقابله با حملات هوایی یا موشکی وجود دارند.

کارشناسان نظامی روسیه افزودند: این تجهیزات می‌توانند اهداف هوایی را در مساحت ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری و در ارتفاع ۱۵ تا ۱۵۰۰۰ متری با موشک هدف قرار داده و منهدم کنند، همچنین می‌توانند با راکت‌هایی اهداف مورد نظر را تا ۴۰۰۰ متر و در ارتفاع صفر تا ۳۰۰۰ متری نابود کنند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سامانه پانتسیر اس ۱ می‌تواند اهدافی که با سرعت ۱۰۰۰ متر در ثانیه پرواز می‌کنند و نیز چهار هدف را همزمان نابود کند.

اسپوتنیک افزود: مجموعه پانتسیر اس ۱ توان بالای خود را در دسامبر گذشته با نابود کردن جدیدترین موشک اسرائیلی مدل لورا با پنج متر طول و ۱.۷ تن وزن ثابت کرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین