کد خبر: ۵۴۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - ۲۲:۱۸

رامسفلد خداحافظی کرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی‌بی‌اس، رامسفلد در این مراسم با اشاره حملات تروریستی یازده سپتامبر گفت: ما دوستان و متحدان زیادی در جهان آزاد داریم ولی واقعیت اینست که متاسفانه اغلب این دوستان و متحدان حاضر نیستد به‌خاطر دفاع از دستاوردهای جهان آزاد مسئولیت انجام کارهای بزرگ را برعهده‌ گیرند و این وظیفه بیشتر از همیشه، به دوش آمریکا افتاده‌ است.

وزیردفاع سابق آمریکا با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گفت: «رویدادهای بزرگ تاریخ قطعا بصورت تصادفی اتفاق نمی‌افتند و مردمانی که می‌خواهند تنها از دور بنشینند و نظاره کنند بانی چنین رویدادهایی نیستند». وی با اشاره به اینکه به بروز نشانه‌های ضعف حتی در داخل کشور نیز برای دشمنان تحریک کننده است گفت عمیقا نگران چالش‌هایی است که امنیت آمریکا را طی سالهای آتی تهدید می‌کند. 

جرج بوش در این مراسم رامسفلد را سیاستمداری فرهیخته توصیف کرد که «شیوه فرماندهی درست را به‌خوبی می‌دانست و آن را به انجام می‌رساند». بوش افزود:«او یکی از ماهرترین،پرتوان‌ترین و فداکارترین فرزندان آمریکا بود که بهترین خدمات را به این سرزمین انجام داد». وی همچنین گفت که آمریکا در حال جنگ است و یکی از دشوارترین مقاطع تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد.

دیک‌چنی معاون رئیس‌جمهور امریکا نیز که زندگی سیاسی خود را با حضور در ستاد انتخاباتی رامسفلد در انتخابات سراسری کنگره در سال 1969 آغاز کرد در این‌باره گفت: من هیچگاه برای هیچ رئیسی به خوبی آن روزها کار نکرده‌ام و از هیچ رئیسی نیز بیشتر از دان(رامسفلد) چیز یاد نگرفتم. او همیشه برای رسیدن به پاسخ سئوالاتی که دیگران جوابی برایش نداشتند پیش‌قدم می‌شد و اغلب به نظر می‌رسید حتی موقع خواب نیز در حال فکر کردن بوده‌است».

ژنرال پیتر پیس رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز در این مراسم گفت : «تمام زنان و مردان یونیفورم‌پوش آمریکایی عمیق‌ترین احترامات خود را به‌خاطر رهبری ارزشمند و خدمات بزرگ دانلد رامسفلد به وی تقدیم می‌کنند، به مردی که یک میهن‌پرست واقعی بود و تعهد شگفت‌انگیزی به انجام وظایفش داشت. او همه را برای انجام درست‌ کار تحت فشار می‌گذاشت ولی بیشترین فشار رابه خودش وارد می کرد».

دونالد رامسفلد روز هشتم نوامبر یعنی تنها یک روز پس از پیروزی بزرگ دموکراتها در انتخابات کنگره و سنا از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی در هنگام استفعا سالخورده‌ترین وزیر دفاع امریکا بود، حال آنکه سال 1975 نیز که به کابینه پرزیدنت جرالد‌فورد پیوست جوان ترین وزیر دفاع آمریکا به حساب می‌آمد.
رامسفلد سالها برای آمریکا به عنوان خلبان نیروی هوایی در ویتنام جنگید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین