کد خبر: ۵۴۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

کواکبیان: CFT را با عواطف مذهبی درگیر کردند

مثلا در پیامک‌ها به نمایندگان می‌نوشتند « حضرت زینب نظاره‌گر شماست»،‌ » مراقب خون حضرت علی اصغر باشید»، « امروز عاشوراست و این صحنه کربلاست» که نهایتا به نظر می‌رسد تعدادی از نمایندگان تحت تاثیر این مخالفت‌ها قرار گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفت شرط ایران در کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف می‌کند، گفت که تعدادی از نمایندگان تحت تاثیر مخالفت‌ها با این لایحه قرار گرفتند.

مصطفی کواکبیان با بیان اینکه رای روز گذشته مجلس برای الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) تاثیر روانی در بازار ارز و شرایط اقتصادی دارد، در عین حال گفت: نباید فکر کنیم که با تصویب این لایحه تحریم‌ها برداشته می‌شود،‌ یا اتفاق خارق‌العاده‌ای می‌افتد. بحث این بود که بهانه تراشی کارگزاران و سیستم‌های بانکی بسیاری از کشورها گرفته شود.

وی افزود: من در جلسه غیر علنی هم این موضوع را مطرح کردم که کشورهایی مثل عراق،‌ روسیه و چین هم با ما در سیستم بانکی کار نمی‌کردند و این نوعی خودتحریمی بود. وقتی ما تحریم‌های یک جانبه آمریکا و مخالفت‌های جدی قدرت‌های خارجی را داریم نباید در موضوع بانکی بهانه به دست آن‌ها بدهیم‌ که الحمدالله با رای مجلس این بهانه برداشته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره برخی مخالفت‌ها با این لایحه اظهار کرد: ما تاکنون به ده‌ها کنوانسیون پیوسته‌ایم که هیچ سر و صدایی نداشته است،‌ اما متاسفانه این بار مسئله را احساسی و هیجانی کردند و گاهی هم آن را با عواطف مذهبی درگیر کردند. مثلا در پیامک‌ها به نمایندگان می‌نوشتند « حضرت زینب نظاره‌گر شماست»،‌ » مراقب خون حضرت علی اصغر باشید»، « امروز عاشوراست و این صحنه کربلاست» که نهایتا به نظر می‌رسد تعدادی از نمایندگان تحت تاثیر این مخالفت‌ها قرار گرفتند.

کواکبیان با بیان اینکه هفت شرط ایران در کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف می‌کند، یادآور شد: من در جلسه غیر علنی هم گفتم که چرا یک بحث تخصصی، کارشناسی و فنی را به موضوعی شرعی و ایدئولوژیک تبدیل می‌کنید. گفتند که برخی مراجع مطالبی مطرح کردند، اما نکته مهم این است که مراجع می‌توانند به مقلدینشان فتوا دهند و وقتی رهبری در سیستم حکومتی بخواهند نظری بدهند، نوبت به مراجع نمی‌رسد. در جلسه روز گذشته مجلس هم آقای لاریجانی نامه رهبری را خواند.

وی در پایان گفت که پس از ارائه توضیحات کارشناسان و مسئولین ابعاد موضوع قدری روشن شد و همین امر موجب رای مثبت مجلس به لایحه CFT شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین