کد خبر: ۵۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۹
خشونت‌ها افزایش می‌یابند؟

ترور ناکام وزیر خارجه فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرگزاری رویتر خودروی حامل محمود زهار در حالی که به نزدیکی ساختمان وزارت امور خارجه فلسطین رسیده بود هدف شلیک مردان مسلح قرار گرفت. «طاهر عنون» سخنگوی زهار پس از این حادثه گفت علیرغم اینکه مهاجمان گلوله‌های زیادی شلیک کردند ولی به وزیر خارجه فلسطین و همراهان وی هیچگونه آسیب فیزیکی وارد نشده‌‌است. پیش از این نیز حمله مشابهی به اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین صورت گرفت که وی از این حمله جان سالم به‌در برد.

مقامات حماس شبه نظامیان وابسته به فتح را عامل انجام این سوء قصد معرفی می‌کنند. علیرغم اینکه حادثه تلفاتی دربرنداشته ولی به‌طور قطع به تنش‌های جاری میان فتح و حماس در سرزمین‌های فلسطینی دامن خواهد زد.

تنها ساعاتی پیش از این حادثه مردان مسلح به محل سکونت یک عضو بلندپایه گارد ریاست جمهوری فلسطین از سازمان فتح حمله کرده و وی را به ضرب گلوله از پای درآوردند. شبه‌نظامیان وابسته به شاخه نظامی حماس متهم اصلی انجام این ترور به شمار می‌روند.

به گزارش رویتر بعد‌از ظهر یکشنبه تعداد بسیار زیادی از شبه‌نظامیان هر دو طرف در خیابان های غزه حضور یافته‌اند تا علاوه بر نمایش قدرت از بروز خشونت های بیشتر جلوگیری نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین