کد خبر: ۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۲۳:۳۶

آدم‌ربایی در بغداد جلوی چشم بلر!

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی‌ان‌ان از بغداد، تونی بلر پس از دیدار با نخست‌وزیر عراق در یک کنفرانس خبری مشترک با وی ضمن تاکید بر اهمیت تحقق آشتی ملی برای برقرای صلح و ثبات در این کشور خواستار مشارکت مثبت همسایگان عراق در کنترل اوضاع این کشور شد: «من فکر می کنم بسیار مهم است که ما از حمایت تمام کشورهای منطقه از یکپارچگی، تمامیت ارضی و دموکراسی نوپاتی عراق مطمئن شویم».

نوری‌مالکی نیز با اشاره به نقش کشورهای منطقه و جامعه جهانی در برقراری صلح و امنیت در این کشور خواستار آن شد که کشورهای همسایه مسئولیت ‌پذیری بیشتری برای محافظت دموکراسی جدید عراق از عناصری که خواستار نابودی آرزوهای مردم این کشور در دستیابی به آزادی و استقلال هستند از خود نشان دهد.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین روز یکشنبه با جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وی پس از آن راهی بصره شد تا با سربازان بریتانیایی حاضر در آن شهر ملاقات کند. این ششمین سفر نخست‌وزیر بریتانیا به عراق از زمان سقوط حکومت صدام به‌شمار می‌رود.

در همین حال روز یکشنبه مردان مسلح با حمله به ساختمان مرکز هلال‌احمرعراق در میدان آندلس بغداد 25 نفر از کارکنان ان را به گروگان گرفتند. به گزارش پلیس در این حمله هیچ گلوله‌ای شلیک نشد و مهاجمان گروگان‌ها را به نقطه‌ای نامعلوم انتقال دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین