کد خبر: ۵۵۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

ایوانکا ترامپ گمانه‌زنی‌ها درباره نشستن بر کرسی هیلی را رد کرد

ایوانکا ترامپ احتمال جانشینی‌اش به جای نیکی هیلی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایوانکا ترامپ در پیامی در توئیتر اعلام کرد: برای من افتخار است که در کنار بسیاری از کارمندان بزرگ در کاخ سفید کار می‌کنم و می‌دانم که رئیس جمهوری آمریکا یک فرد توانمند را برای جانشینی هیلی انتخاب خواهد کرد. آن جایگزین من نخواهم بود.
 
به گزارش پایگاه خبری هیل، ایوانکا بزرگترین دختر ترامپ به عنوان یکی از مشاوران ارشد ترامپ در کاخ سفید حضور دارد، پس از اظهارات دونالد ترامپ در حمایت از حضور ایوانکا در سازمان ملل گمانه زنی‌ها قوت گرفت اما ایوانکا در پیامی در توئیتر این اخبار را رد کرد.  
 
رئیس جمهوری آمریکا پس از انتشار استعفای هیلی مدعی شد، هیچ کس با صلاحیت‌تر و لایق‌تر از دخترش برای جانشینی نیکی هیلی، سفیر مستعفی آمریکا در سازمان ملل نیست.
 
وی در جریان گفت‌وگوی خبری در کاخ سفید ایوانکا ترامپ، دخترش را یک "دینامیت" توصیف کرد.
 
نیکی هیلی از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا کرد و دولت واشنگتن را در پایان سال ۲۰۱۸ ترک می‌کند.
 
ترامپ که نیکی هیلی را فردی بسیار خاص توصیف کرده، همچنین گفت شش ماه است می‌دانسته هیلی می‌خواهد از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل استعفا کرده و اوقاتش را با خانواده سپری کند.
 
همچنین نام شخص دیگری برای این سمت در نظر گرفته شده و آن شخص "دینا پاول" است که برای مدت یک سال به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد اما پس از آن این سمت را ترک گفت و در ژانویه ۲۰۱۸ به بانک گلدمن ساکس پیوست.
 
ترامپ اعلام کرده است که او در نظر دارد در طول دو یا سه هفته آینده جایگزینی برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان‌ملل انتخاب کند.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین