کد خبر: ۵۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۶
رئیس شورای هماهنگی اصلاحات خبر داد:

شکست زودرس حامیان دولت پس از یکسال!

آفتاب‌‌نیوز : رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در تحلیل خود از نتایج اولیه شورای شهر تهران و همچنین نتایج انتخابات شوراها در استان‌ها و شهرستان‌ها براین باور است که در این انتخابات مردم پیروز شدند اما دولت نهم نتوانست از این میدان پیروز بیرون بیاید و شکست سنگینی را متحمل شد. 

داوود سلیمانی با بیان اینکه «حضور مردم پرشور بود و مثل همیشه وظیفه خود را خوب انجام دادند» گفت: علیرغم تلاش‌ها و تبلیغاتی که در ایام انتخابات و کمی قبل از آن صورت گرفت که برخی جریان‌های سیاسی ایزوله شوند یا رای نیاورند و بخصوص تبلیغات و رایزنی‌هایی که با نام «رایحه خوش‌خدمت» از خود بروز دادند تا رقبا پیروز نشوند، اما اخبار منتشره حاکی از آن است که این جریان در انتخابات خبرگان شکست سنگینی را متحمل شد و در مورد شوراها هم پیش‌بینی همین است. 

داوود سلیمانی افزود: شکست حامیان دولت در انتخابات خبرگان و شوراها قابل تحلیل و بررسی است و حتی دور از انتظار برخی تحلیل‌گران بود. بنابراین با توجه به عمر کوتاه دولت نهم این شکست، شکست فاحشی برای هواداران احمدی‌نژاد است و حتی می‌توان گفت زودرس بود. 

وی در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات اخیر اظهار داشت: در اجرای انتخابات اخیر کفایت لازم وجود نداشت و برنامه‌ریزی‌هایی که باید قبل از انتخابات صورت گیرد کافی نبود و پیش‌بینی درستی از اجرای انتخابات نداشتند. این در حالی است که طبق قانون می‌بایستی در همه مراحل امکان نظارت برای کاندیداها و نمایندگان آنان فراهم می‌کردند که متاسفانه این‌گونه نبود و دولت نهم در این زمینه ضعیف عمل کرد که باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد. 

به گفته سلیمانی، انتقال صندوق‌ها، نگهداری از آن و همچنین به تعویق انداختن شمارش آرا و همه مراحلی که قبل از رای دادن تا اعلام نتایج در قانون پیش‌بینی شده می‌بایستی به صورت منسجم انجام می‌شد که این انسجام حفظ نشد و دولت در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرد. 

وی با بیان اینکه «دولت نهم در این انتخابات فاقد برنامه بود» تاکید کرد: دولت نهم نتوانست به موقع و در زمانی که قانون تاکید دارد انتخابات منسجم و پیوسته‌ای را انجام دهد. در حالی که طبق قانون می‌بایست بلافاصله پس از اخذ رای با اعمال مدیریت ناظران و مجریان شمارش آرا آغاز می‌شد اما این کار با وقفه‌ انجام شد و پس از دو روز از انتخابات تازه اولین نتایج اعلام شده که این مساله ابهام‌هایی را ایجاد می‌کند. 

وی سپس به اتفاقاتی که در جریان انتخابات شوراها رخ داد اشاره کرد و افزود: چگونگی انتقال صندوق‌ها، نحوه شمارش آرا و نگهداری صندوق‌ها و اینکه برخی سایت‌ها صندوق را نپذیرفتند و برگرداندند و پذیرفتن آنها را به زمانی دیگر موکول کردند از ضعف‌های اساسی در این انتخابات بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین