کد خبر: ۵۵۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۳

محمود عباس از بلر کمک خواست

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی‌ان‌ان، دو رهبر صبح روز دوشنبه در مقر تشکیلان خودگردان فلسطین در رام الله با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده و راههای احیای روند صلح خاورمیانه و پایان بحران خونین در سرزمین‌های فلسطینی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. محمود عباس و تونی‌بلر پس از این دیدار بار دیگر بر افزایش تلاش ها برای احیای مجدد روند صلح خاورمیانه تاکید کردند.

رهبر فلسطینیان نیز بر خواست خود بر برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و مجلس فلسطینی تاکید کرد و گفت که این مقدمات برگزاری این انتخابات ظرف سه‌ماه آینده به انجام خواهد رسید. محمودعباس ضمن درخواست از تونی‌بلر برای خاتمه تحریم‌ها علیه تشکیلات‌ خودگردان فلسطین، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا به توقف دارایی‌های این کشور پایان دهد.

نخست وزیر بریتانیا نیز با حمایت از این تصمیم آن را گامی در جهت حل‌و‌فصل مسالمت آمیز بحران سیاسی در سرزمین‌های فلسطینی عنوان کرد: «هیچکس حق ندارد با سخن گفتن از جانب مردم فلسطین این تصمیم را وتو کند». تونی بلر همچنین گفت که جامعه جهانی باید بیش از گذشته رهبر منتخب فلسطینیان را مورد حمایت قرار دهد.

این در ‌حالی ‌است که اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین روز یک شنبه با غیرقانونی خواندن تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان رسما مخالفت خود را با برگزاری چنین انتخاباتی اعلام کرد. پیش‌تر رهبران حماس تصمیم محمودعباس را در اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام را نوعی «کودتا علیه دولت منتخب فلسطین» عنوان کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین